اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پخش برنامه «مهمانی» ویژه ماه رمضان از رادیو معارف

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «مهمانی» ویژه ماه رمضان از این رسانه خبر داد.

پخش برنامه «مهمانی» ویژه ماه رمضان از رادیو معارف

سید احمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویژه برنامه رادیو معارف به مناسبت ماه رمضان اظهار کرد: برنامه مهمانی به این مناسبت تولید شده که شنبه و یکشنبه روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 تا 19 پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در تقویت فضای معنوی جامعه در ایام ماه رمضان مؤثر است و زمینه ورود به ماه رمضان را فراهم می‌کند.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با بیان اینکه بر اساس خطبه شعبانیه افزایش آگاهی برای ورود در ماه رمضان پیگیری می‌شود گفت: در این بخش وظایف فردی، عبادی و اجتماعی مهمانان خدا در ماه رمضان بنا بر خطبه شعبانیه ذکر خواهد شد.

وی درخواست از خدا برای توفیق روزه‌داری و تلاوت قرآن، سعی و تلاش بر اعمال صالحه و کارهای پسندیده، یاد قیامت با تحمل گرسنگی، تشنگی و ضعف و تلاش و کوشش برای اصلاح اخلاق را از دیگر محورهای این برنامه ذکر کرد.

محمودی خاطرنشان کرد: این برنامه مباحثی مانند مراقبت جدی از زبان، مراقبت از چشم، مراقبت از گوش، توبه از گناهان، مناجات و حاجت خواستن در اوقات نماز و استغفار با سجده‌های طولانی را به مخاطبان گوشزد می‌کند.

وی عنوان کرد: عبادت پروردگار و خضوع در پیشگاه حضرت حق با نماز و سجده، تلاوت قرآن و ختم قرآن، افزودن بر نمازهای مستحبی و درود و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) از جمله اعمال عبادی مورد تأکید در این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با بیان اینکه یاری رساندن به فقرا و نیازمندان را از جمله محورهای اجتماعی این برنامه ذکر کرد و افزود: تکریم و حرمت نهادن پیران و بزرگان، دلسوزی نسبت به ایتام و رسیدگی به آنها، ترحم و مهربانی با خردسالان، صله ارحام و بستگان، آسان گرفتن کارها بر زیر دستان و افطاری دادن به روزه‌داران از دیگر موضوعات این بخش است.

وی با اشاره به محورهای این برنامه گفت: کارشناسی محورهای موضوعی، داستانک، مسابقه خاطره‌گویی، گزارش روزه اولی و شعرخوانی از جمله بخش‌های این برنامه است.

محمودی یادآور شد: آداب استقبال و مهمانی، کارشناسی تغذیه، حکیمانه، آیتم قرائت قرآن و تأکید بر ختم از دیگر محورها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: سید محمدعلی حسینیان به عنوان سردبیر و تهیه‌کننده، رضا ملایی به عنوان گوینده و حجت‌الاسلام ضیایی به عنوان کارشناس برنامه است.

انتهای پیام/78003*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول