اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین بزرگداشت مقام ادبی استاد «اکبر رشنو» برگزار شد

نخستین آیین بزرگداشت مقام ادبی استاد «اکبر رشنو» شاعر، نویسنده، تحلیل‌گر و منتقد ادبی کشور برگزار شد.

نخستین بزرگداشت مقام ادبی استاد «اکبر رشنو» برگزار شد

💥به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران فرهنگ و ادب لرستان با همکاری بسیج هنرمندان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و کانون ادب، در آستانه هفته معلم مقام شامخ ادبی استاد اکبر رشنو مورد تجلیل قرار گرفت.

مسوول بسیج هنرمندان لرستان و اسماعیل رضایی عضو شواری شهر خرم‌آباد با حضور در این مراسم مقام استاد رشنو را گرامی داشتند.

 

در این مراسم، کامین عالی‌پور، عزیز نادری و عزت‌الله چنگایی از  اساتید فرهنگ و ادب فارسی در استان لرستان به وصف ویژگی‌های شخصیتی و مقام علمی استاد اکبر رشنو پرداختند به طوری که احاطه و تسلط به شعر سپید، وجود مضامین عرفانی و فلسفی و ویژگی‌‌های والای اخلاقی به عنوان نقاط مشترک آثار تالیف شده این شاعر لرستانی بیان شد.

عزت‌الله چنگایی در این آئین بر توجه بیشتر به دستاوردها و زحمات استاد اکبر رشنو تاکید و اظهار امیدواری کرد در آینده نیز شاهد برگزاری برنامه تکریم بیشتری جهت معرفی و شناساندن مشاهیر و افراد فرهیخته استان باشیم.

کامین عالی‌پور دکترای زبان و ادبیات فارسی نیز در این جلسه به مراحل شعر فارسی در گذر تاریخ اشاره کرد و افزود: شعر فارسی سه مرحله کلاسیک و بعد از آن قالب‌های متفاوت شعر را پشت سر گذاشت و در ادامه با شعر نو و شعر سپید ادامه یافت.

وی در خصوص ویژگی‌های شعر استاد رشنو گفت: شعر استاد یک رویکرد عرفانی و اشراقی به زبان دارد و به دنبال دنیای آرمانی است.

عالی‌پور رویکرد فلسفی را از دیگر ویژگی‌های شعر استاد اکبر رشنو برشمرد و گفت: شعرهای امروز ما باید مولفه‌های ساختاری داشته باشد.

استاد اکبر رشنو در مرداد ۱۳۳۳ در خرم آباد دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را در پلدختر گذراند و برای حرفه معلمی در دانشسرای بروجرد تحصیلات خود را طی کرد. 

گفتنی است که تالیفات وی در قالب چهار کتاب زیر خاکستر، ماه بر چکاد و بی مانیفست شامل مقالات ادبی و بی‌جاده جنون روانه بازار کتاب شده است.

شعر خوانی و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در مراسم بزرگداشت بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول