اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای عربستان درباره کمک به یک نفت‌کش ایرانی

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی مدعی کمک گادر ساحلی این کشور در دریای سرخ به یک نفت‌کش ایرانی شد.

ادعای عربستان درباره کمک به یک نفت‌کش ایرانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری دولتی عربستان «واس» امروز (پنجشنبه) مدعی شد، گادر ساحلی این کشور به یک نفت‌کش ایرانی در نزدیکی بندر «جده» در دریای سرخ کمک کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از واس اعلام کرد، تمام 26 خدمه نفت‌کش «هَپینِس 1» نجات پیدا کرده‌اند و آسیبی به آنها وارد نشده است؛ کشتی مذکور حامل فرآورده‌های نفتی بوده است.

سخنگوی رسمی نیروهای گارد ساحلی عربستان در این خصوص اعلام کرد: نفت‌کش ایرانی در نزدیکی بندر جده دچار نقض فنی شد و مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات جده ابلاغیه‌ای از برج بندر جده و مرکز جستجو و نجات سعودی در اداره کل حمل و نقل عمومی دریافت کرد که شامل درخواست کمک کاپیتان کشتی هپینس 1 به دلیل خرابی موتور و از دست دادن کنترل آن بود.

در ادامه این گزارش آمده، مشخص شد که کشتی مذکور، پرچم ایران دارد و خدمه آنها 26 نفر -24 ایرانی و 2 بنگلادشی- هستند، حامل مواد نفتی بوده و در 70 مایلی بندر جده قرار داشته است.

سخنگوی رسمی نیروهای گارد ساحلی عربستان سپس اعلام کرد، هیأت دائم این کشور در سازمان ملل، درخواست کمک رسمی از کاردار هیأت ایرانی (در سازمان ملل) دریافت کرد و به محض دریافت آن تمام اقدامات لازم برای خدمه کشتی مذکور انجام شد.

عربستان از جمله کشورهایی است که با تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران همراه شده؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  دوشنبه هفته جاری با بیان اینکه کاخ سفید دیگر قصد ندارد معافیت‌های تحریمی کشورهای واردکننده نفت ایران را تمدید کند، گفت عربستان سعودی و امارات عربی متحده قرار است خلأ ناشی از حذف نفت ایران از بازار را پر کنند و واردکنندگان نفت ایران می‌توانند نفت خود را از این دو کشور تأمین کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول