اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شروع پروژه جدید در چهارمحال و بختیاری، ممنوع است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: شروع پروژه‌های جدید در استان ممنوع و تاکید بر آن است که طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

شروع پروژه جدید در چهارمحال و بختیاری، ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، طهمورث الیاسی پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته 14 جلسه شورا با 65 مصوبه برگزار شد، از این تعداد 52 مصوبه اجرایی شد، 11 مصوبه در دست پیگیری است و یک مصوبه اجرایی نشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال 97 تلاش کردیم تا پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی واگذار شوند و این موضوع امسال نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: شروع پروژه‌های جدید در استان ممنوع و تاکید بر آن است که طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

وی ادامه داد: مقرر شد پروژه‌های زیر 2 میلیارد تومان قیمت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بررسی شود و طرح‌های بالای 2 میلیارد تومان ابتدا توسط کارگروه مدیریت و برنامه‌ریزی و سپس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تعیین تکلیف شوند.

الیاسی با بیان اینکه یکی از الزامات آغاز پروژه‌های جدید صدور مجوز ماده 23 برای آن‌ها است که شامل همه طرح‌های استانی، ملی و ملی-استانی می‌شود، عنوان کرد: اگر بنا به دلایلی هزینه‌های اجرای یک پروژه افزایش پیدا کند، این رشد قیمت نیز باید در کمیته ماده 23 بررسی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تاکنون برای 9 پروژه در استان مجوز ماده 23 صادر شده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های تکمیل محور ارتباطی بن-قوچان، تکمیل محور چلگرد-شیخ‌ علی‌خان-چما، تکمیل محور بن-باباحیدر و تکمیل محور چارطاق لردگان در کمیته ماده 23 بررسی شده و امروز در شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان به توافق اعضا این شورا رسید، این طرح‌ها طبق الزامات موجود در کمیته ماده 23 باید تا سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

وی اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در چهارمحال  و بختیاری وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی حتی‌الامکان از پیش‌بینی و تعریف پروژه‌های جدید یا افزایش حجم پروژه‌های قبلی خودداری کنند.

الیاسی تاکید کرد: کل اعتبارات استانی تا آخر تیرماه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری جذب شود و مدیران منتظر تمدید مهلت جذب اعتبارات نباشند، برخی دستگاه‌های اجرایی استان هنوز اعتبارات جذب نشده دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی‌هایی سرمایه‌ای استان سال قبل برابر با 666 میلیارد و 181 میلیون تومان بود، افزود: از این میزان 421 میلیارد و 672 میلیون تومان معادل 64 درصد تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: بودجه چهارمحال و بختیاری در سال 98 بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان شده است که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/68020/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول