اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

احساس مسؤولیت همگانی برای تحقق بیانیه اخیر رهبری

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: این بیانه واضح و دقیق برنامه‌ریزی شده است و نشان می‌دهد کشور چه راهی را باید طی کند، بنابراین باید خود را مسؤول تحقق این بیانیه بدانیم.

احساس مسؤولیت همگانی برای تحقق بیانیه اخیر رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در جمع مردم شهرستان بروجن با اشاره به اینکه مخاطب اصلی گام دوم انقلاب جوانان هستند، گفت: این بیانه واضح و دقیق برنامه‌ریزی شده است و نشان می‌دهد کشور چه راهی را باید طی کند، بنابراین باید خود را مسؤول تحقق این بیانیه بدانیم.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اظهار به اینکه اگر انقلاب و جنگ به پیروزی رسید به دلیل مشارکت مردم و احساس وظیفه‌ی آنها بود، بیان کرد: در هر کجا وجدان کاری و همت عمومی ضعیف بود ما به نتیجه نرسیدیم، رهبر باشد ولی احساس مسؤولیت در مردم نباشد نمی‌توان از آن رهبر استفاده کرد و به هدف‌ها رسید.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که وضعیت اقتصادی ایران مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: باید به این سوال که درآمد نفتی ایران را دولت چه کرد جواب داد،کل صادرات نفت ایران به ازای هر نفر ایرانی ۱۰۰ هزار تومان است که این رقم نشان دهنده‌ی این است که با در آمد نفت نمی‌شود نیازهای کشور را برآورده کرد و اگر بودجه‌ی عمومی کل کشور را محاسبه کنیم ۴۶۲ هزار تومان سهم هر نفر ایرانی خواهد بود.

اقتصاد وابسته به نفت ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد

وی تصریح کرد: نتیجه‌ی این تفکر غلط که حکومت  باید همه‌ی نیازهای مردم را تامین کند، مطالبه گر شدن مردم و به دنبال آن به وجود آمدن تنبلی اجتماعی است،که تعطیلی‌های بسیار در کشور و فقط ۲۲ دقیقه ساعات کاری مفید در ادارات نشان دهنده‌ی این گفته است‌.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با بیان اینکه کار باید به جایی برسد که دیگر از چاه‌های نفت استفاده نکنیم و امورات خود را بتوانیم بگذرانیم، ادامه داد: پشتوانه‌ی پول، اقتصاد و تولید کشور است، وقتی که اقتصاد کشور به نفت وابسته باشد با تحریم آن، ارزش پول ایران هم کاهش پیدا می‌کند، همه با کار کردن و قناعت و حمایت از تولید می‌توانیم ارزش پول را افزایش دهیم و به چرخ اقتصاد کمک کنیم.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه اگر این فرهنگ کاری و همین روال سیاست‌های غلط را ادامه دهیم وضع اقتصاد رو به بهبودی نخواهد رفت، گفت: فرهنگ کار باید توسط رسانه تبلیغ شود و امروز این فرهنگ غلط که از زیر کار فرار کردن را زرنگی می‌داند باید اصلاح شود، ایران از نظر وسعت از آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلستان بزرگتر است، مشکل اینجاست که کارآفرین ندارد و تنبلی فراگیر شده است.

دانشجویان راه حل هستند نه صورت مسئله!

سفیر اسبق ایران در استرالیا در ادامه با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه‌های ما ظرفیت پذیرش‌شان زیاد است، خاطرنشان کرد: دانشجو نباید خودش را بخشی از صورت مسئله بداند بلکه باید راه‌حل باشد، هدف دانشجوی امروز مدرک گرایی نباشد بلکه یک دانشجو باید علاوه بر تامین زندگی خود بتواند شغل برای دیگران هم ایجاد کند.

وی با اظهار به اینکه نباید منتظر دولت بود، بلکه باید به دنبال راه حل‌ها رفت، بیان کرد: از مشکلات ما ۸۵ درصد آن مربوط به مردم است، با اراده و همت می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، باید دقت شود در زمان انتخابات قوم گرایانه عمل نکنیم و به سخن امام توجه کنیم که می‌گفت: نباید به مدیران لیبرال و مرفه رای داد، حالا که رای دادید پس چه توقعی می‌رود؟

قدیری ابیانه در پایان یاد آور شد: سرنوشت مملکتی که اینقدر شهید داده است را نباید با قومیت گرایی و انتخاب نادرست به خطر انداخت و هر زمان کاندیدای انتخاباتی قولی داد از خود بپرسید بودجه‌ی این گفته را از کجا خواهد آورد.

وی در پایان تاکید کرد: کلید حل مشکلات اسراف نکردن، عمل به شعارهای رهبری، کار و تلاش است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول