اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساختار ستاد جنگ اقتصادی باید شکل بگیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساختار ستاد جنگ اقتصادی باید سریعتر شکل گیرد و اختیارات لازم به یک فرد داده شود تا بتواند تصمیم‌گیری کند.

ساختار ستاد جنگ اقتصادی باید شکل بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مودودی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یک سری بنیادهایی داریم که خیلی وقت پیش باید اصلاح می‌شد اما هر وقت به یک مشکل برخورد می‌کنیم به فکر اصلاح ساختارها می‌افتیم.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی تحریم، تشدید درد در جامعه است بنابراین در ازای آن باید برنامه مدونی داشته باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: با کمال تأسف علی‌رغم اینکه ۴۰ سال با این مسایل روبرو هستیم اما هیچ مرکزی برای بررسی و تحلیل علمی و دقیق این موضوع نداریم و همواره در حال آزمون و خطا بودیم.

مودودی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته بیش از چند صد میلیارد دلار درآمد داشتیم و الان باید۲۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم که محقق نشده و جای تأسف دارد.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم فشار تورم روی مردم افزایش یابد، نمی‌توان وضعیت را کنترل کرد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: یک شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی تشکیل دادیم که تمام اعضای این شورا از بخش خصوصی هستند و نقطه‌نظرات این افراد را گرفته و انعکاس می‌دهیم.

مودودی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری ساختار ستاد جنگ اقتصادی گفت: ستاد جنگ اقتصادی باید هر روز تشکیل شده و تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدید داریم و افرادی هم باید باشند که این تصمیمات را اجرایی کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بازار داخل یک سری نیازهایی دارد که نمی‌خواهدبا بحران روبرو شود، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار در مورد صادرات تصمیم می‌گیرد و سازمان صمت در مورد واردات تصمیم می‌گیرد که نشان می‌دهد وحدت‌رویه در این زمینه وجود ندارد و این مکانیسم برای تجارت مطلوب نیست.

مودودی خاطرنشان کرد: اگر امسال صادرات نفت قرار باشد کم شود، صادرات غیر نفتی توان لازم برای جایگزین شدن را دارد اما قبل از هر چیزی ساز و کار لازم باید شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کشور همسایه ظرفیت لازم برای رونق صادرات ایران را دارد، یادآور شد:  اطلاعات تجاری کشور را از سال گذشته جمع‌آوری کردیم تا برای برنامه‌ریزی‌های صادراتی از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/77010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول