اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روحانیت اثرگذار دشمن را عصبانی می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: روحانیت اثرگذار در عرصه های اجتماعی، جهادی، فرهنگی، علمی و پژوهشی دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته بطوریکه عصبانیت شان همچنان بر ترور متمرکز است.

روحانیت اثرگذار دشمن را عصبانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم عصر امروز در دیدار اساتید مدارس علوم دینی تبریز به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه حضور طلاب حوزه علمیه با اندیشه‌های نو و ابتکاری در جامعه مدنی اثرگذار هستند، اظهار داشت: سالروز شهادت معلم بزرگ تاریخ انقلاب، شهید مطهری که در تقویم کشورمان به روز معلم نامگذاری شده فرصتی است برای تجلیل از خدمات کسانی که با رفتار و منش خود تعلیم و تربیت نسل آینده کشور را عهده‌دار هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به ویژگی‌های علمی و اخلاقی شهید مطهری افزود: تصمیم و تلاش دشمن به حذف فیزیکی آیت الله مطهری به دلیل تاثیرگذاری ایشان در تفکر و فرهنگ جامعه بود.

وی ادامه داد: بزرگانی مثل شهید مطهری، شهید مفتح، شهیدان حضرات آیات دستغیب، اشرفی اصفهانی، صدقی، قاضی طباطبایی، مدنی و شهید مفتح به دلیل نفوذ کلام و اثرگذاری در پایه ریزی و تدوام انقلاب، دشمنان را بر آن داشت عصبانیت شان را بر ترور و حذف فیزیکی آنها متمرکز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر تداوم مسیر شهید آیت الله مطهری در حوزه علمیه گفت: اندیشه‌های والای این شهید بزرگوار در کتاب‌های به یادگار مانده از ایشان متجلی است که اساتید حوزه باید به تأسی از این اندیشه‌ها تفکر و فرهنگ جامعه را جهت دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رفتار، گفتار و کرداری که بر پایه آموزه های دینی باشد یک نوع درس است، گفت: لباس روحانیت باید تجلی یاد خدا و ائمه معصومین باشد و دل‌ها را به خدا نزدیک کند که اگر این چنین نباشد از رسالت و وظیفه خود فاصله گرفته‌ایم.

آل‌هاشم، گفتار همراه با عمل و تذکر آن به دیگران را رسالت روحانیت برشمرد و گفت: ارتقاء بنیه علمی اساتید و توجه به جذب جوانان متعهد برای تحصیل در حوزه، اثرگذاری طلاب را در جامعه بیشتر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات جامعه گفت: این فضا فرصتی مغتنم برای اساتید حوزه و روحانیت است که به شبه‌های دینی که بواسطه فِرق مختلف ایجاد می‌شود پاسخ‌های مستدل و متقن بدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر توجه جدی به مسئله پژوهش‌ها در حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه هیچ کاری بدون بررسی و پژوهش عمیق کارآمد نیست از این رو باید در کنار اهمیت ویژه به موضوع تهذیب، تدین و تقیّد، پژوهش و نگارش مقالات علمی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به مقالات علمی ارائه شده در همایش‌های مهم از جمله بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری، آیت الله سبحانی و همایش فقه گردشگری از سوی طلاب حوزه علمیه گفت: این مقالات علمی و فقهی نشان از اندیشه های نو، ابتکاری و تاثیرگذار روحانیت در جامعه دارد.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور طلاب در عرصه‌های جهادی و اجتماعی گفت: حضور اثرگذار طلاب آذربایجانی در مناطق سیل‌زده کشور و کمک به آسیب‌دیدگان؛ دشمنان را عصبانی کرده است بطوریکه این کینه‌ورزی را آمریکا و ایادی استکبار در همدان با ترور روحانی بی گناه به نمایش گذاشتند.

در این دیدار حجت الاسلام مطهری رئیس حوزه علمیه استان گزارشی از آخرین وضعیت تحصیلی مدارس دینی آذربایجان‌شرقی ارائه داد و تعدادی از اساتید دانشگاه به بیان نکته نظرات خود برای ارتقاء سطح علمی حوزه و رفع مشکلات مدارس دینی پرداختند.

در این دیدار از اساتید برجسته حوزه علمیه استان به مناسبت هفته معلم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول