اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه قم در ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، در قالب این طرح شاهد برگزاری سخنرانی و نیز استقرار مبلغان و مشاوران برای ترویج سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات در بقاع متبرکه قم خواهیم بود.

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه قم در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به ویژگی‌های موقوفات اظهار کرد: وقف صدقه جاریه است و افرادی در طول تاریخ اموال خود را با نیت‌های مختلف، وقف کردند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف ماموریت‌های فرهنگی و تبلیغی دارد، بخشی از اعزام مبلغ توسط این سازمان صورت می‌گیرد و این مبلغین اعزام شده در بقاع متبرکه کشور حضور پیدا می‌کنند، فعالیت‌های قرآنی در سطوح مختلف به خصوص مسابقات قرآنی توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: حفظ و تفسیر قرآن از جمله محورهای فعالیت‌های قرآنی در سازمان اوقاف است و در همه مناسبت‌های دینی و مذهبی شاهد برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در بقاع متبرکه هستیم.

اسکندری طرح آرامش بهاری را برنامه سازمان اوقاف در ایام نوروز دانست و تصریح کرد: در قالب این برنامه خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم برپا شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی در بقاع متبرکه در راستای اجرای نیت واقفان از جمله اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه است، برگزاری این برنامه‌ها در مناسب‌هایی همچون ماه‌های محرم و صفر و ایام فاطمیه پررنگ تر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود، در قالب این طرح شاهد برگزاری سخنرانی و نیز استقرار مبلغان و مشاوران برای ترویج سبک زندگی اسلامی و پاسخگویی به شبهات در بقاع متبرکه قم خواهیم بود، در این بقاع جلسات تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

اسکندری خدمت رسانی به مردم به ویژه نیازمندان را برنامه سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم که با همکاری مجموعه‌هایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی به نیازمندان جامعه رسیدگی کنیم، برخی از واقفین اموال خود را برای رسیدگی به نیازمندان جامعه در مواردی همچون درمان آن‌ها وقف کردند.

وی ادامه داد: در دهه فجر سال 1397 به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم را از محل موقوفات آزاد کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این اداره کل، موکبی را به مدت 12 روز برای غذارسانی به سیل زدگان در اهواز، برپا کرد که توسط این موکب هر روز هزاران نفر اطعام شدند، همچنین 6 کامیون حاوی اقلام ضروری توسط اداره اوقاف قم به مناطق سیل زده ارسال شد.

اسکندری با اشاره به خدمت رسانی به زائرین اربعین خاطرنشان کرد: اداره اوقاف قم در ایام اربعین به نمایندگی از مردم استان، موکبی را در شهر سامرا برای خدمت رسانی به زائرین در شهر سامرا برپا کرد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول