اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مسؤولان پاسخگوی گرانی افسارگسیخته باشند

امام‌جمعه بندرترکمن با بیان اینکه برخی قیمت‎ها تا ۵۰ درصد افزایش‌یافته است، گفت: رئیس‌جمهور نظارتی بر قیمت‎ها ندارد اما آیا وزرا هم نباید بر این امر نظارت داشته باشند؟

مسؤولان پاسخگوی گرانی افسارگسیخته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهرستان ترکمن، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از فرهنگیان اظهار کرد: معظم‎له در این دیدار بیان کردند که معلمان فرهنگ‎ساز هستند و فرهنگ هویت‎ساز است و تمدن متکی به فرهنگ است.

وی تصریح کرد: معظم‎له فرهنگ را رقیب غرب برشمرده و بیان کرده که از این نظر سند ۲۰۳۰ اهمیت پیدا می‌کند و لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما سبک زندگی بر اساس مبانی غربی به کودکان ما بیاموزد و شما معلمان برای دنیای غرب سرباز درست کنید.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار یادآور شدند دلیل اینکه بر روی سند ۲۰۳۰ آن‌قدر کار می‎شود این است که آموزش‌وپرورش و زندگی دانش آموزان طبق تفکر غربی باشد و سرباز برای آمریکا و اروپا و ما بقی غربی‌های وحشی و کروات سرباز درست کنید.

منصوری ابراز کرد: معظم‎له تأکید کردند که آموزش‌وپرورش باید تربیت‌کننده انسان‎های دانا و خردمند، مبتکر و اهل اقدام باشند و از دشمن نترسند و اهل خواب و غفلت نباشند و تربیت چنین جوانانی پایه زندگی فردای کشور است.

وی افزود: جامعه فرهنگیان در این ۴۰ سال کارهای بزرگی انجام داده است و نواقصی دارد که باید اصلاح شوند و نسلی که به تکنولوژی نانو دست پیدا کرده را شما معلمان تربیت کردید و نسل سوم و چهارم انقلاب که شهدای انقلاب را ندیده و به‌عنوان مدافع حرم اعزام می‎شوند را آموزش تربیت‌کرده است و جوانان که اردوی جهادی می‌روند چه کسی تربیت کرد و این کار را آموزش‌وپرورش انجام داده است.

امام‌جمعه بندرترکمن متذکر شد: معظم‎له افزودند که معلم عزتمند و آبرومند هستند و باید عزت‌نفس آنها در مساله معیشت حفظ شود چرا که معلم است که می‌تواند ما را شجاع و ترسو و طالب علم و فرهنگ و یا منجمد و بسته بار بیاورد.

منصوری در مورد گرانی اخیر اشاره کرد و گفت: از رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا و نمایندگان مجلس به دلیل گرانی افسارگسیخته در جامعه گلایه داریم، مگر رئیس‌جمهور و معاونان و وزرا و یا طرفدارانشان در این جامعه زندگی نمی‌کنند؟

وی گفت: در هفته‎های گذشته پوشاک بچه 60 هزارتومانی بوده و امروز به 85 هزار تومان رسیده و شکر سه هزار ۵۰۰ تومانی به هشت هزار تومان رسیده است و قیمت خرما 35 هزار تومان شده و آیا مردم در ماه مبارک رمضان نباید خرید کنند، مسؤولان پاسخ بدهند مردم در این گرانی باید چگونه زندگی کنند.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: رئیس‌جمهور در خرداد سال ۱۳۹۰ گفتند در دولت تدبیر و امید از دروغ خبری نیست و دروغ‎های بسیاری از سوی دولت بیان شد، بیان شد که آن‌چنان رونق اقتصادی ایجاد می‎شود که مردم بی‎نیاز شوند، بیان کردند که اجازه نخواهیم داد قیمت دلار افزایش یابد و سامانه بانک مرکزی بیان کرده بود که بزرگ‌ترین دستاورد دولت ثبات و آرامش در بازار است و آیا هم‌اکنون ثبات و آرامش در بازار وجود دارد؟

منصوری متذکر شد: در خرداد سال ۱۳۹۲ رئیس‌جمهور بیان کردند که تکلیف سهام عدالت را در دو ماه مشخص می‌کنیم و امروز 6 سال از این زمان می‎گذرد.

وی گفت: رئیس جمهور در 9 خرداد ۱۳۹۲ بیان کرده بودند که اگر من مسؤول شما بودم و وعده‎ای دادم و نتوانستم آن را انجام دهم باید از مردم عذرخواهی کنم و آیا ایشان جرات آن را داشتند که از مردم عذرخواهی کنند.

*دولت نظارتی بر قیمت‎ها ندارد

امام‌جمعه بندرترکمن به وعده حل مشکلات در مدت ۱۰۰ روز رئیس‌جمهور اشاره کرد و افزود: بنا بود با برجام آفتاب تابان جامعه و اقتصاد آن را درست و مشکلات جامعه را برطرف کنید اما در حالی که سخنان شما ثبت‌شده است ولی اتفاقی نیفتاده، چرا به مردم دروغ گفتید.

منصوری خاطرنشان کرد: آقای ظریف اعلام کرد که آمریکایی‌ها به تعهداتشان ذره‎ای ارزش قائل نیستند و این ظریف در زمان تصویب برجام بیان کرد جان کری قول داده است و چرا با مردم با دورویی صحبت می‎کنید.

وی افزود: رئیس‌جمهور نظارتی بر قیمت‎ها ندارد و آیا وزرا نباید نظارت داشته باشند و چرا نمایندگان مجلس در این گرانی‎ها وزیر اقتصاد و وزیر صمت را استیضاح نمی‌کنند.

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: در نهج‌البلاغه امیرالمومین علی (ع) بیان کردند که وقتی متوجه شد «ابن حرمه» مسؤول بازار اهواز رشوه گرفته است و اختلاس کرده به فرماندار و حاکم اهواز نامه نوشت و بیان کرد که بازرسانم به من خبر دادند که «ابن حرمه» خیانت کرده و عزل کن و تا روز جمعه او را در زندان نگه دار و ۳۵ ضربه شلاق بزن و آبرویش را ببر چراکه آبروی اسلام را برده است.

منصوری گفت: آقای رئیس‌جمهور چه می‌کنید و آیا نباید نظارت‌ها بیشتری نسبت به بازار داشته باشید، امیرالمؤمنین (ع) در مسجد ذکر می‎گفت متوجه خانمی شد که گفت فلان مسؤول شما خیانت کرده و وقتی پرس‎وجو کرد و متوجه شد حقیقت را می‎گوید نامه‎ای به فرماندار خود نوشت و به آن زن داد تا آن شخص را برکنار کند و آیا رئیس‌جمهور این‌گونه عمل می‎کند و یا می‎گوید اگر کسی بخواهد با برادر مفسدش برخورد کند با آن اعلام جنگ می‎کند!

وی افزود: مردم برای تأمین مسائل ابتدایی خود مشکل دارند، آیا باید با مردمی که در تمامی مشکلات از جمله در بحران سیل به دولت کمک کردند این‌گونه برخورد شود و قیمت برخی اقلام تا ۵۰ درصد افزایش یابد؟

امام‌جمعه بندرترکمن تأکید کرد: یا نمایندگان در این کشور زندگی نمی‎کنند و یا به‌گونه‌ای زندگی می‎کنند که این گرانی‎ها بر آنها اثری ندارند و باید روز قیامت پاسخ خون شهدا را بدهند.

انتهای پیام/83015/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول