اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: حدود یک هزار شرکت دانش بنیان یعنی معادل یک سوم این نوع شرکت‌ها در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

فعالیت 1000 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش جمعه‌شب در آئین اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی با تقدیر از عوامل برگزاری این رویداد اظهار کرد: نفس برگزاری این جمع به اشتراک گذاشتن برگزاری نشست‌های این چنینی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر توجه ویژه به جوانان افزود: ظرفیت موجود در حوزه سلامت بسیار بالا است که بخش کوچکی از آن مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گردش مالی سال 96 را در حوزه سلامت 40 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: حدود یک هزار شرکت دانش بنیان یعنی معادل یک سوم این نوع شرکت‌ها در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، هر چند سهم و نقش مورد نظر را در این حیطه ایفا نمی‌کنند.

قزلباش با بیان اینکه سیاست مد نظر وزارت بهداشت ظرفیت‌زا است، ابراز کرد: یکی از این سیاست‌ها ترسیم فعالیت بین‌المللی در حوزه گردشگری سلامت و گیاهان دارویی است که می‌تواند، ضمن ایجاد ظرفیت، گردش مالی قابل توجهی را موجب شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید بر مرجع بودن دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: سیاست دانشگاه حرکت یک دانشگاه در یک زمینه و تبدیل شدن به مرجع سیاست وزارتخانه است که این سیاست اصلا سخت و پیچیده‌ نیست که مثال آن فعالیت دانشگاه مشهد در حوزه تغذیه و اختصاص یک کرسی برای خود در سازمان بهداشت جهانی است.

وی توزیع دارو و بحث بیولوژیکی را از جمله زمینه‌های فعالیت در این حوزه اعلام کرد و گفت: دانشگاه آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه و ارتباط رشته داروسازی با دیگر رشته‌ها است.

قزلباش تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ویژگی‌های قابل توجهی دارد که یکی از آن‌ها دیتاهای موجود است که هنوز ساماندهی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فعالیت 53 سامانه ثبت اطلاعات در این دانشگاه خبر داد و افزود: به این مجموع اضافه کنید که بسیاری از دیتاها هنوز امکان ثبت شدن پیدا نکرده‌اند به همین دلیل است که زنجان پیشرو در حوزه تشکیل پرونده الکترونیکی است، از همین رو است که ما نیازمند همفکری فعالان حوزه کارآفرینی هستیم.

*لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها

همچنین مرتضی خاتمی هم در این رویداد هدف از حضورش را ارائه تقدیر و تشکر خود از برگزارکنندگان رویداد کارآفرینی اعلام کرد و گفت: ورود جدی‌تر برای حل مشکلات کشور از ضرورت‌های امروز کشور است.

نماینده مردم ایجرود، ماهنشان و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی صادرات محور بودن تولیدات کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه در حوزه علوم پزشکی و استارت آپ‌ها باید شکل بگیرد کسب درآمد و ایجاد شغل است.

وی به وجود مشکل در حوزه مراقبت از بیمارانی که به هر دلیل نیازمند مراقبت هستند که تخت‌های بیمارستانی به آن‌ها کمکی نمی‌کند و فقط هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، اشاره کرد و  افزود: مسؤولان وزارت بهداشت به جای افزایش تخت‌های بیمارستانی باید به این مبحث وارد شده و جوانان باید برای این امر تلاش کنند.

نماینده مردم ایجرود، ماهنشان و دهستان‌های قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی به گردشگری سلامت اشاره و تصریح کرد: ایران به لحاظ برخورداری از متخصصان در حوزه‌های مختلف وضعیت بسیار خوبی دارد، ولی کشورهای بسیار پایین‌‌تر از ما به لحاظ تخصص موفق به جذب بیمار می‌شوند.

وی با ابراز خرسندی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همچنین پارک علم و فناوری گفت: دانشگاه ظرفیت خوبی دارد که تلفیق این ظرفیت با امکانات پارک علم و فناوری می‌تواند نتایج درخور توجهی را در راستای حل مشکلات ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول