اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی خودرو جک ۵s اتوماتیک

کرمان خودرو مدتهاست که محصولات شرکت خودرو سازی JAC را وارد بازار ایران کرده است. این شرکت کراس اورهای ۱s، ۳s، ۵s و MPV را تولید کرده و جک ۵s یکی از SUVهای شهری است. رقبای این خودرو سانگ یانگ تیوولی ، هایما ۷ و رنو داستر می‌باشند.

بررسی خودرو جک ۵s اتوماتیک

از امکانات رفاهی خودور جک ۵s می‌توان به: ریموت کیلس، استارت بدون کلید دکمه ای، صندلی برقی راننده به همراه دو حافظه (یعنی در دو حالت می‏توان ذخیره کرد)، هنگام پیاده و سوار شدن صندلی خود به خود عقب رفته تا راننده به راحتی پیاده یا سوار شود،گرمکن صندلی‎های جلو، ۴ کیسه هوا (دو کیسه هوای جانبی در صندلی کار گذاشته شده است)، تهویه دو کاناله اتوماتیک به همراه صفحه نمایش، دوربین دنده عقب، جی پی اس،کیفیت صدای عالی، پوشش چرمی داشتبرد پشت فرمان و بالای صفحه نمایش، سنسور پارک جلو، سنسور پارک عقب، دسته دنده اتوماتیک، ترمز پارک برقی (با یک دکمه ترمز دستی گرفته و رها می‌کند)، سنسور باران، سنسور نور، ساندروف، کلیدهای کنترلی روی فرمان شامل بلک لایت و کم و زیاد کردن صدا، کامپیوتر سفری، هشدار دهنده فشار باد لاستیک‌ها، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن می‌توان اشاره کرد.

حرکت و شتاب اولیه ۵s اتوماتیک خوب و قابل قبول است به طوریکه با اندازه و وزن آن متناسب بوده و عدم هماهنگی موتور گیربکس ندارد که دلیل آن گیربکس دو کلاچه است که دنده‌ها را خیلی خوب و نرم عوض می‌کند؛ پشت خودرو DCT۶ نوشته شده که مخفف  دبل کلاچ می‌باشد. فرمان برقی خودرو عالی بوده و شعاع گردش فوق العاده خوبی دارد؛ سرپیچ‌ها به خوبی سفت می‌کند و هندلینگ خیلی خوبی دارد. سیستم تعلیق آن کمی خشک است و تعویض دنده یک به دو کمی احساس می‌شود که به دلیل شتاب زیاد خودرو می‌باشد اما مابقی دنده‌ها خیلی نرم عوض می‌شود. گیربکس این خودرو حالت‌های: اسپرت، درایو، نرمال و تیپ ترونیک دارد؛ در حالت اسپرت حساسیت دریچه گاز بیشتر است و در دور موتور بالاتر دنده عوض می‌کند. سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو برای حالت تریپ ترونیک ۱۲.۲۵ ثانیه، حالت اسپرت ۱۲.۰۴ ثانیه حالت درایو ۱۲.۴۵ ثانیه است. سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش خودروخوب است ورانندگی را ساده می‌کند (مثل اینکه غیر از خود شما یک نفر دیگر هم فرمان راگرفته و مراقب است). در مسیرهای سربالایی و سرپایینی hac و htc سرعت را کنترل می‌کنند؛ مثلاً در سربالایی اگر hac فعال باشد بعد از اینکه پا را از روی ترمز برمی‌دارید به مدت چند ثانیه ترمز همچنان درگیر است. این خودرو اولین گیربکس دوکلاچه مونتاژ ایرانی می‌باشد؛ مزیت گیربکس دو کلاچه این است که فاصله بین تعویض دنده‌ها کم شده، افت توان نداریم، هنگام تعویض دنده دور موتور به یکباره افت نمی‌کند و تعویض دنده‌ها احساس نمی‌شود.

موتور خودرو جک ۵s اتوماتیک ۲ لیتری توربو شارژ با ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۵۲۰۰ دور، ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور در طیف ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می‌باشد. رانندگی با یک خودرو چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی خنک کننده درون توربو شارژ لذت بخش است.  فرمان خودرو بسیار نرم بوده که دلیل آن سیستم چرخ دنده ای با servometer است و چرخ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی را به راحتی حرکت می‌دهد. صدای باد و صدای گیربکس داخل کابین شنیده نمی‌شود و دید جلو، کنار و عقب با توجه به دوربین عقب خودرو خیلی خوب است. از امکانات ایمنی خودرو می‌توان به: سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی و  ۴ کیسه هوا اشاره کرد.

 با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو جک ۵s اتوماتیک به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول