اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تأمین زیرساخت‌های رونق تولید در کاهش مشکلات کارگری مؤثر است

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: تأمین زیرساخت‌های رونق تولید در کاهش دغدغه جامعه کارگری مؤثر است و دولتمردان و مجلسیان می‌توانند با شتاب بیشتر در این خصوص همت گمارند.

تأمین زیرساخت‌های رونق تولید در کاهش مشکلات کارگری مؤثر است

داود میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های رونق تولید در کاهش دغدغه جامعه کارگری مؤثر است و دولتمردان و مجلسیان می‌توانند با شتاب بیشتر در این خصوص همت گمارند، اظهار کرد: توجه به این امر منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و رونق چرخ‌های اقتصاد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که میزان حقوق کارگران با توجه به تورم حاکم بر جامعه پاسخگوی نیاز معیشتی آنان نیست، افزود: اکنون کارگران با حقوق معوق، ناامنی شغلی، قراردادهای موقت کار در بخشی از کارخانجات و دستمزدهای پایین شرایط سختی را می‌گذرانند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: پارسال برای جامعه کارگری سال بسیار سخت و دشواری به لحاظ شرایط اقتصادی بود با وجود این‌که در ابتدای سال با هماهنگی و همکاری شرکای اجتماعی و دولت شاهد افزایش حقوق خوبی نسبت به سنوات گذشته بودیم اما متأسفانه دیری نپایید که با وجود تحریم‌های ظالمانه و دست‌های پنهان مفسدان اقتصادی عرصه را برای قشر کارگر تلخ کردند.

میرزائی گفت: دولت امسال نیز همچون سال گذشته پای کار ایستاد و با اطلاع از وضعیت معیشت کارگران، رقم خوبی را برای افزایش حقوق پیش‌بینی کردند.

وی با اشاره به این‌که حقوق دو میلیون تومانی برای تأمین هزینه‌های زندگی خانواده سه نفره کارگر کافی نیست، افزود: این میزان برای گذران زندگی 15 روز است بدون آنکه بخواهند برای خود سرپناهی خریداری کنند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه ادامه داد: وقتی مجلس شورای اسلامی خط فقر را زیر 3.5 میلیون تومان اعلام می‌کند، مشخص است که جامعه کارگری زیر خط فقر به سر می‌برند.

میرزایی افزود: جامعه کارگری همواره یار و یاور دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در پشتیبانی از انقلاب بوده‌اند.

وی حضور در خط مقدم جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی، تقدیم شهدای کارگر به انقلاب، حضور پرشور در پای صندوق‌های انتخابات و دوران سازندگی و... را نشان از وفاداری و پایبندی جامعه کارگری به ارزش‌های نظام دانست.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به این‌که تنها یار و یاور جامعه کارگری مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان دلسوزانه دغدغه این قشر را دارند و نام‌گذاری سال‌ها با رویکرد اقتصادی، نشان از نگرانی ایشان نسبت به معیشت کارگران است.

میرزائی گفت: امروزه نیز کارگران با قدرت در خط مقدم جنگ اقتصادی، بار دیگر پشتیبانی خود از ارزش‌های نظام و رهبری را اعلام می‌کنند.

وی با تأکید بر حذف موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان با همکاری دولتمردان افزود: با تولید کالای با کیفیت و مرغوب و صادرات آن به اقصی نقاط جهان می‌توانیم بار دیگر در این جنگ نابرابر اقتصادی پیروز بیرون آییم.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه سودهای کلان بانکی را یکی از موانع تولید از سوی تولیدکنندگان برشمرد و اظهار کرد: این امر کمر صنعتگران را شکسته است و نباید اجازه دهیم رونق تولید تنها به عنوان یک شعار باقی بماند و این امر با همت و همکاری امکان‌پذیر است.

میرزایی بیان کرد: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان دادند با جامعه کارگری بیگانه و هیچ‌گونه شناختی از تولید و صنعت ندارند و تصمیمات آنها بر ضد کارگران و منافع آنان است.

وی از قراردادهای موقت کار به عنوان بزرگ‌ترین مشکل جامعه کارگری یاد کرد و گفت: برخی از کارفرمایان با رانت و سیاسی بازی یک‌شبه صاحب کارخانه شدند، به دنبال تضعیف حقوق کارگران هستند.

دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خطاب به استاندار مرکزی افزود: همان‌طور که مشکل شرکت هپکو و آذرآب با پیگیری حل شد ما انتظار داریم دولتمردان مشکل برخی کارخانجات ساوه مانند پروفیل نیز رفع شود.

وی اظهار کرد: امسال حدود سه هزار نفر از کارگران ساوه و زرندیه مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول