اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خسارت سیل به 2100 واحد مسکونی در فارس

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: ۲ هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس براثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

خسارت سیل به 2100 واحد مسکونی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، عطاءالله زمانی در نشست مدیران شهرستان‌های بنیاد مسکن استان فارس، اظهار داشت: مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی یک فرصت برای توسعه است که باید بیشتر و بهتر از آن استفاده کرد.

 وی با ارائه گزارشی از خسارت‌های سیل در شیراز، افزود: این نهاد بابت فوتی‌ها، خرید خودرو و هزینه حمل مصدومان سیل شیراز بیش از ۲ میلیارد و ٧٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: در روز نخست حادثه معاون رئیس‌جمهور و ریاست بنیاد مسکن کشور در این کلان‌شهر حضور یافتند و تصمیماتی گرفته شد تا بر اساس مصوبات کمک‌هایی به سیل‌زدگان جهت خرید ٣٠٠ فقره خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها انجام شود.

زمانی بابیان این‌که حدود ۲ هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است، تصریح کرد: ۲ هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس براثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

وی ادامه داد: برای واحدهای شهری نیازمند بازسازی ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی و برای واحدهای احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی‌شده است‌.

به گفته‌ زمانی، برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ۵ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی‌شده است‌.

این مقام مسؤول بابیان این‌که بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت واحدهای مسکونی این کلان‌شهر مربوط به شهرک سعدی است‌.

زمانی بابیان این‌که یک هزار و ٢٠٠ پرونده برای واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در شیراز تشکیل‌شده است، مطرح کرد: پرونده‌های دیگری دراین‌باره تشکیل‌شده که پس از بررسی و تأیید پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/۷۶۰۲۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول