اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمبود ۷۰۰ معلم در خراسان‌جنوبی/ ۳ معاون استاندار معارفه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از کمبود نیروی انسانی در بردنه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: در استان یک هزار و ۱۰۰ معلم بازنشسته وجود دارد که تنها ۴۰۰ معلم را می‌توان جایگزین کرد.

کمبود ۷۰۰ معلم در خراسان‌جنوبی/ ۳ معاون استاندار معارفه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای اداری خراسان‌جنوبی صبح امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

داوود شهرکی رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی در این جلسه به ارائه عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف پرداخت و گفت: سال گذشته در مجموع 294 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شد.

وی از وجود 12 واحد صنعتی بزرگ، 16 واحد متوسط و 513 واحد کوچک در استان خبر داد و افزود: همچنین 50 هزار بافنده فرش دستباف در استان مشغول به فعالیت هستند که سالانه 160 هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید و میانگین صاردات فرش 90 هزار متر مربع در سال است.

رشد 61 درصد سرمایه‌گذاری در استان!

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از رشد 61 درصد سرمایه‌گذاری از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال 97 در استان خبر داد و گفت: میزان اشتغال ایجادشده در استان از 63 هزار و 160 نفر در ابتدای دولت یازدهم با 44 درصد افزایش در پایان سال 97 به 91 هزار و 23 نفر رسید.

شهرکی از صدور کارت مبادلات مرزی برای 56 هزار و 285 هزار خانوار خبر داد و یادآور شد: سهم خروجی کالا از خراسان‌جنوبی به افغانستان ابتدای سال 96، 30 درصد بود که اسفندماه سال 97 این رقم 21 درصد کاهش یافت.

عمده‌ترین دلیل کاهش صادرات از خراسان‌جنوبی

وی دلیل عمده کاهش صادرات از خراسان‌جنوبی را اعمال محدودیت‌های صادراتی از جانب افغانستان ذکر و مطرح کرد: سال گذشه در مجموع 474 مورد تسهیلات رونق به مبلغ چهار هزار و 439 میلیارد ریال و 988 مورد تسهیلات مستقیم به مبلغ دو هزار و 81 میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از توزیع دو هزار و 123 تن برنج، سه هزار و 421 تن شکر، یک هزار و 331 تن گوشت مرغ منجمد، 439 تن گوشت مرغ گرم، 33 تن گوشت گوسفند لاشه گرم، 765 تن گوشت گوساله منجمد و 59 تن گوشت گوساله سرد در استان خبر داد.

شهرکی اضافه کرد: همچنین در سال جاری 884 تن شکر، سه هزارحلقه لاستیک، 46 تن گوشت گوسفند لاشه گرم، 50 تن گوشت گوساله منجمد و 20 تن گوشت گوساله سرد در استان توزیع شده است.

امسال؛ زمان آغاز عملیات اجرایی معدن طلا

وی از شناسایی معدن طلا با ذخیره قطعی 20 تن قابل استحصال و کانسنگ مس با ذخیره قطعی یک میلیون تن در استان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این معادن در سال جاری آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی سازمان صمت در راستای رونق تولید، تبیین کرد: تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و صنایع معدنی استان، صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری صنعتی، رفع موانع تولید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، تأمین منابع مالی برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌ها و شناسایی و تهیه طرح‌های صنعتی و معدنی قابل اجرا از برنامه‌های عملیاتی سازمان است.

اجرای سند تحول بنیادین؛ مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش

محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی مهم‌ترین برنامه آموزش و پرورش در سال جاری را اجرای سند تحول بنیادین ذکر و گفت: برای اینکه بتوانیم اجرای سند تحول بنیادین را عملی کنیم نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین در وهله اول نیازمند تحول در آموزش و پرورش هستیم، تصریح کرد: شایسته‌سالاری مدیران، ارتقای بهره‌وری منابع انسانی، چابک‌سازی، اصلاح ساختار سازمانی و تحول در محتوا و متن از جمله برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از کمبود نیروی انسانی در بردنه آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان داشت: در استان یک هزار و ۱۰۰ معلم بازنشسته وجود دارد که تنها ۴۰۰ معلم را می‌توان جایگزین کرد.

واقعی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان، اعلام کرد: در خراسان‌جنوبی دو هزار و ۷۴۹ آموزشگاه و ۹ هزار و۴۸۲ کلاس درس دایر است که زمینه فضای آموزشی نیازمند ۴۲۶ کلاس درس هستیم.

معارفه سه معاون استاندار

به گزارش فارس؛ در شورای اداری امروز، ناصر خوش‌خبر به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی و محمد حسینی به سمت معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی معارفه شدند.

همچنین پیش از این معاونت امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی برعهده سید مجتبی علوی‌مقدم بود که امروز سید کمال میرجعفریان به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی منصوب شد.

مشیرالحق عابدی نیز در سمت معاونت امور اقتصادی خود ابقا شد.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول