اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی نشده است

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: مقرر بود این سند تا سال 1400 اجرایی شود، اما براساس آمارها تنها 10 درصد از این سند در کشور اجرایی شده است.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی کاظمی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از معلمان برتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قشر فرهنگیان نقش مؤثری در تربیت و توسعه نیروی انسانی توانمند دارند، گفت: بر اساس شاخص‌ها میزان بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند در کشورهای توسعه یافته حدود 64 درصد و این عدد در کشور ما حدود 34 درصد است.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش پایه اصلی تربیت نیروی انسانی است و خروجی این نیروی انسانی در دانشگاه‌ها نمود پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید شرایط مطلوب در مراکز آموزشی ما فراهم شود.

وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: مقرر بود این سند تا سال 1400 اجرایی شود، اما براساس آمارها تنها 10 درصد از این سند در کشور اجرایی شده است.

کاظمی اضافه کرد: اجرایی نشدن قوانین موجب شده که با انباشت مشکلات در نظام آموزشی و در بین قشر فرهنگیان مواجه باشیم؛ اگر بخواهیم سند رتبه‌بندی فرهنگیان در کشور را اجرایی کنیم نیازمند بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم انگیزه معلمان را در تربیت نسل آینده بالا ببریم، قطعا بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با کمبود شدید نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش مواجه هستیم، افزود: معوقات فرهنگیان افزایش یافته است که برای پرداخت آن نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

انتهای پیام/68026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول