اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعتراض کلانشهرها به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌انسانی شهرداری بندرعباس از اعتراض اعضای کمیسیون معاونان برنامه‌ریزی کلانشهرهای کشور نسبت به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

اعتراض کلانشهرها به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده

محمد مهدی جهانبخش پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبنرگار فارس در بندرعباس، با اشاره به برگزاری سی‌امین جلسه کمیسیون معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور، اظهار داشت: این کمیسیون نسبت به لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش‌افزوده واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای درباره عواقب تصویب آن در کمیسیون اقتصادی مجلس، هشدار داده است.

وی افزود: در این کمیسیون مسائل و چالش‌های پیش‌روی مدیریت شهری به ویژه کلانشهرها را در زمینه گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در زمینه لایحه اصلاح و دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به مغایرت برخی مواد مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس با اصول قانون اساسی، قانون برنامه ششم توسعه و قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه، این مصوبه ضمن از بین رفتن اختیارات قانونی شوراها و شهرداری‌ها، بنای عوارض شهری که پایه درآمد پایدار است را هدف قرار داده و با تغییر عنوان به مالیات، ضمن خروج از حوزه درآمدهای مستقیم، اختیار کنترل و هزینه کرد آن را تحت‌ تاثیر قرار  می‌دهد و ضروری است مشابه قانون فعلی عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات تفکیک شود.

جهانبخش همچنین عنوان کرد: همچنین بر اساس این مصوبه، با لغو اختیارات شوراهای اسلامی، شوراها صرفا به مجموعه اطلاع‌رسانی محدود شده‌اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در مصوبه مورد نظر ردیف‌های جدیدی از هزینه برای سهم شهرداری‌ها لحاظ شده که به محدودیت بیشتر منابع منجر خواهد شد، تصریح کرد: اعضای این نشست نسبت به توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی و اصلح مفاد مصوبه، تاکید کردند.

وی عنوان کرد: اجرای این حکم با توجه به شرایط حقوقی و مسؤولیت شهرداری‌ها و  برخورد با آنان مشابه ارگان‌ها و سایر دستگاه‌های غیر دولتی، علاوه بر ایجاد مانع جدی در مسیر وظایف و مسؤولیت مدیران شهرداری‌ها برای انجام تکالیف قانونی آنان، مغایرت‌هایی را با سایر قوانین و ضوابط حاکم بر این نهادها ایجاد می‌کند که لازم است موضوع به صورت قانونی و با فوریت توسط دولت و مجلس بررسی و راهکار اجرایی برای رفع این ممنوعیت پیشنهاد شود.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول