اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه و مرغ در رمضان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: قیمت زولبیا و بامیه درجه یک 18 هزار تومان و درجه دو 15 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

جزئیات قیمت‌گذاری زولبیا و بامیه و مرغ در رمضان

جواد محمدی‌فشارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان عنوان کرد: طرح نظارت بر اصناف ویژه ماه مبارک رمضان از 7 اردیبهشت آغاز شده و 95 نیروی متخصص و 243 نیروی افتخاری در سه نوبت از 8:30 صبح تا 11 شب از واحدهای صنفی بازرسی می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: از 7 تا 15 اردیبهشت 6 هزار و 37 بازرسی‌ انجام شده و 83 فقره پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، در این میان بیشترین تخلف عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پس از آن عدم درج قیمت بوده و گران‌فروشی رتبه سوم آمار تخلفات را دارد.

وی بیان کرد: کالاها به سه گروه تقسیم می‌شوند که گروه کالایی اول توسط کمیسیون نظارت و با پیشنهاد اتحادیه قیمت‌گذاری می‌شود، زولبیا و بامیه در این گروه قرار می‌گیرد که نوع درجه یک 18 هزار و نوع درجه دو 15 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

محمدی‌فشارکی خاطرنشان کرد: قیمت گوشت و مرغ روزانه است و بر اساس فاکتور خرید واحد صنفی قیمت‌گذاری می‌شود و قیمت مرغ شب گذشته 11 هزار و 700 تا 12 هزار تومان برای مصرف‌کننده برآورد شد، قیمت گوشت سفید از فرمول (قیمت فاکتور+70 تومان هزینه حمل‌ونقل از کشتارگاه) ضرب در 8 درصد به دست می‌آید، قیمت گوشت قرمز همان قیمت فاکتور به‌ اضافه‌ 8 درصد سود مجاز واحد صنفی است و قیمت بیشتر از این مقدار مشمول جریمه می‌شود.

قیمت‌ها روز به روز عوض می‌شود

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تأکید کرد: قیمت گوشت و مرغ را انجمن تولیدکنندگان با نظارت سازمان صمت و جهاد کشاورزی اعلام می‌کند و بر اساس قیمت جوجه و نهاده‌ها قیمت امروز با دیروز فرق می‌کند و مطمئناً با فردا متفاوت خواهد بود.

وی افزود: فروشندگان موظف به نگهداری و ارائه فاکتور هستند چراکه قیمت برخی کالاها مانند مرغ سبز شمال از سوی انجمن اصفهان اعلام نمی‌شود و عدم ارائه فاکتور یکی از تخلفاتی است که به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

محمدی‌فشارکی تصریح کرد: قیمت کالاهای گروه دو توسط اتاق اصناف و گروه سه مانند رستوران‌ها توسط فروشنده تعیین می‌شود، اگر بازرس احساس کند قیمت غیرمنطقی است یا شهروندی به بازرسی اصناف شکایت کند آنالیز غذا بررسی و تخلف یا عدم تخلف تعیین می‌شود.

انتهای پیام/63113/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول