اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» در اقلید

همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» با رویکرد حقوق شهروندی و سبک زندگی سالم در اقلید برگزار شد.

برگزاری همایش «سفیران سلامت دانش‌آموزی» در اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی با رویکرد حقوق شهروندی و سبک زندگی سالم با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقلید، معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش، رئیس و کارشناسان مرکز بهداشت و درمان، مدیران و دانش آموزان (سفیران سلامت) مدارس و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اقلید، مدیریت آموزش‌وپرورش و مرکز بهداشت و درمان این شهرستان امروز در سالن امام رضا (ع) برگزار شد.

شهردار اقلید در این آیین به نقش همشهریان در سلامت و نظامت شهری اشاره و بر ارتقای آگاهی خانواده‌ها توسط دانش آموزان به‌عنوان سفیران سلامت تأکید کرد.

اکبر مسعودی با بیان اینکه مردم شهرداران واقعی شهر هستند، تصریح کرد: شهروندی که اصول شهروندی را رعایت کند در حقیقت شهردار و شورای واقعی است.

شهردار اقلید با تأکید بر لزوم توجه و اجرای طرح تفکیک زباله، حفظ و نگهداری اموال عمومی و نظافت شهری را از دیگر اموری خواند که شهروندان باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به مضرات بی‌تحرکی و تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به ایجاد بستر مناسب برای پویایی و تحرک هرچه بیشتر افراد عنوان داشت: همشهریان در راستای مدیریت شهری و امور مختلف با مسؤولان همفکری کنند و پیشنهادها و نظرات خود برای داشتن شهری بهتر و زیباتر را ارائه دهند.

مسعودی اخلاق‌مداری اقشار مختلف ازجمله راننده‌های تاکسی، اصناف و...را لازم خواند و گفت: باید بکوشیم بیش‌ازپیش ازنظر فرهنگ اجتماعی الگوی خوب و بهتری باشیم.

همچنین کارشناس بهداشت آموزش‌وپرورش اقلید در حاشیه این همایش بیان داشت: آموزش‌هایی که سفیران سلامت می‌آموزند و به جامعه انتقال می‌دهند بر دو اصل بهداشت فردی و محیطی استوار است و باید علاوه بر اینکه درزمینهٔ اصول شهروندی و سلامت و بهداشت فردی می‌کوشند، در راستای ترویج فرهنگ و بهداشت شهروندی و اجتماعی نیز تلاش شود.

لیلا مسعودی عنوان کرد: سفیران سلامت به‌عنوان نمایندگان دانش آموزان باید در راستای آموختن مسائل مهم و موردنیاز همت کرده و این آموزش‌ها را به خانواده‌ها، سایر دانش آموزان و جامعه انتقال دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول