اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مهمترین آسیب مربوط به بانوان طلاق است

جلسه تخصصی کارگروه بانوان با موضوع بررسی برنامه‌های بانوان در استان برگزار و مهمترین آسیب‌های موجود در این حوزه بررسی شد.

مهمترین آسیب مربوط به بانوان طلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه تخصصی کارگروه بانوان با موضوع بررسی برنامه‌های بانوان در استان برگزار شد.

در این جلسه به اهم مشکلات بانوان در حوزه‌های مختلف پرداخته شده و راهکارهای مربوط در این زمینه ارائه شد.

در این جلسه همچنین نمایندگان بانوان و مسؤولان ذیربط در این حوزه برنامه‌های مربوط را در بخش‌های مختلف ارائه کردند.

*ثبت‌نام 600 نفر برای مشاوران جوان استاندار زنجان

استاندار زنجان در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند از همین رو ضرورت دارد که به مسائل مربوط به آنها به صورت ویژه نگریسته و پرداخته شود.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه رسیدگی به حوزه زنان وظیفه قانونی است، اضافه کرد: تجربیات و موفقیت‌های بانوان ثابت کرده است که این افراد از نظر کمی، شخصیتی، عملی و توانمندی دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه در استان در بخش بانوان ارائه آموزش‌های لازم به آنها در حوزه مدیریتی است، اضافه کرد: با توجه به اعتقادی که به مدیریت بانوان در بخش‌های مختلف داشتیم تاکنون در حوزه مدیریتی بنده 6 بانوی زنجانی صاحب سمت شده و استعلام سه بانوی دیگر نیز در دست بررسی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: البته در همین راستا به مدیران کل نیز تأکید کرده‌ایم که یک خانم در حد رئیس اداره یا گروه را در اداره تحت مدیریت خود منصوب کنند.

حقیقی با بیان اینکه همه مدیران باید دارای مشاور بانوان باشند، تصریح کرد: هر مدیرکلی تا به امروز در مدیریت بانوان مخالفت کرده است، معرفی شود.

وی تصریح کرد: باید هیأت اندیشه‌ورز بانوان در زنجان تشکیل شود تا از این طریق مسائل و مشکلات مربوط به بانوان بررسی شود.

استاندار زنجان در ادامه به بحث جوانان و ضرورت توجه به این بخش اشاره کرد و گفت: عزت دادن به جوانان نباید فقط به حرف زدن خلاصه شود.

وی با اشاره به شرکت و ثبت‌نام حدود 600 نفر برای مشاوران استاندار زنجان بیان کرد: انتخابات مشاوران جوان استاندار، فردا برگزار می‌شود.

*اجرای طرح تاب‌آوری زنان

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار زنجان نیز بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل و مشکلات بانوان تاکید کرد و گفت: باید در جلساتی که مختص بانوان است، مسائل ریشه‌ای و بنیادی بانوان حل و فصل شود.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه با کاهش دستور جلسات مربوط به بانوان پیشبرد بهتری در امور خواهیم داشت، تصریح کرد: می‌توان این جلسات را ماهیانه برگزار کرد و در آن جلسات نسبت به حل مشکلات پرداخت.

در ادامه نیز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بانوان در استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته 43 مصوبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در استان زنجان تصویب شد.

ماهرخ بلوری با اشاره به اجرای طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در دو فاز با هدف توان افزایی و توسعه ظرفیت‌های جامعه محلی اضافه کرد: تاب‌آوری در هر سن و در هر سطحی رخ می‌دهد و می‌توان آن را آموزش داد.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح تاب‌آوری بیان کرد:  آموزش‌های تاب‌آوری کمک می‌کند تا شخص در شرایط دشوار و با وجود عوامل خطر از ظرفیت‌های موجود خود در رسیدن به موفقیت و رشد زندگی فردی استفاده کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان افزود: این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا فرد از این چالش‌ها و آزمون‌‌ها به عنوان فرصتی برای توانمند کردن خود استفاده کند.

وی در ادامه به نرخ مشارکت اقتصادی بانوان زنجانی اشاره کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت زنان استان زنجان 11.98 درصد است که میانگین کشوری در این زمینه 13.0 درصد است.

بلوری با اشاره به اینکه نرخ اشتغال استان زنجان 74.17 درصد است، اضافه کرد: این میزان در کشور 76.1 درصد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در ادامه به احصای آسیب‌های اجتماعی در بین بانوان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده طلاق مهمترین آسیب اجتماعی بانوان در زنجان محسوب می‌شود.

وی از اختصاص 104 میلیون تومان به کارگروه بانوان و خانواده زنجانی اشاره کرد و افزود: اقدامات متعددی در این کارگروه برای رشد و ارتقای توانمندی بانوان انجام شده است.

بلوری از اجری طرح کارآفرینی و ایجاد کسب و کار اجتماعی و خانگی در زنجان خبر داد و بیان کرد: آگاهی مخاطبان با زیت‌های اقتصادی و فرصت‌های کسب و کار استان در قالب خویش فرمایی، کارفرمایی و پشتیبانی، آشنایی فراگیران با تجارب کارآفرینان بومی و بوم مدل کسب و کار و کار تیمی از جمله موضوعاتی است که در قالب این طرح ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول