اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دیدار قاریان و حافظان قزوینی با مقام معظم رهبری در آستانۀ ماه خدا

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین و مشاور فرهنگی-قرآنی استاندار گفت: امروز 16 نفر از قاریان و حافظان استان قزوین جهت شرکت در برنامه‌های قرآنی و دیدار با مقام معظم رهبری به حسینیۀ امام خمینی(ره) می‌روند.

دیدار قاریان و حافظان قزوینی با مقام معظم رهبری در آستانۀ ماه خدا

مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین و مشاور فرهنگی-قرآنی استاندار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: در سال جاری مانند سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع قرآنی در سراسر استان برقرار است.

وی ادامه داد: امسال حدود 120 محفل جزءخوانی در سراسر استان دایر است؛ این برنامه از طرف سازمان تبلیغات اسلامی و با هماهنگی شورای عالی قرآن انجام می شود.

وفاپور افزود: برنامۀ جزءخوانی در همۀ  شهرستان‌های استان و حتی در روستاهای بزرگ نیز برپا است.

وی خاطرنشان کرد: در رأس این فعالیت‌ها، برنامۀ «با قرآن در رمضان» در مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در کوثر برگزار می‌شود که امسال به‌طور مستقیم از ساعت 14 الی 15 روی آنتن صداوسیما می‌رود.

وی تصریح کرد: مشابه همین برنامه برای نوجوانان عزیز در حسینیۀ آمنه خاتون(س) در ساعت 15 الی 16 برگزار می‌شود.

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین اضافه کرد: برنامۀ دیگر قرآنی ماه مبارک در استان، حضور حمید شاکرنژاد از یازدهم تا پانزدهم رمضان در قزوین است.

وی عنوان کرد: این قاری برجستۀ بین‌المللی در این پنج روز که در استان حضور دارند در محافل مختلفی در قزوین، الوند و شهرک‌های اطراف و مجموعۀ زندان‌ها اجرای برنامه دارند.

مشاور فرهنگی-قرآنی استاندار اعلام کرد: هم‌چنین مراسم قرآنی متعددی نیز در نهادها و مجموعه‌های استان برگزار می‌شود، از جمله این‌که روزهای پنج‌شنبۀ هر هفته در سپاه استان برنامه‌های قرآنی و جزءخوانی برقرار است.

وی ادامه داد: لازم به‌ذکر است ارتش و نیروی انتظامی هم برنامه‌های خاص خود را در ماه مبارک رمضان دارند.

وی ضمن اشاره به تقارن فصل امتحانات پایان سال مدارس با ماه رمضان گفت: با توجه به ا‌ین‌که امسال ماه مبارک رمضان مقارن با امتحانات پایان سال مدارس و دانشگاه‌ها شده است، تقریباً برنامه‌های قرآنی مدارس و دانشگاه‌هاغیرفعال هستند.

وفاپور در پایان افزود: امروز نیز قاریان و حافظان قرآن از سراسر کشور جهت دیدار با مقام معظم رهبری و شرکت در مراسم قرآنی ماه مبارک رمضان در حسینیۀ  امام خمینی(ره) گرد هم آمده‌اند که 16 نفر از قاریان و حافظان استان قزوین نیز در این مراسم حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول