اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

«سهند» شهر بدون بیمارستان/ اما و اگرهای بیمارستان شهر 150 هزار نفری جدید سهند

شهر سهند با 150 هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان و مراکز درمانی مناسب است.

«سهند» شهر بدون بیمارستان/ اما و اگرهای بیمارستان شهر 150 هزار نفری جدید سهند

حجت پورفتحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  در رابطه با  آخرین وضعیت احداث بیمارستان در شهر جدید سهند با 150 هزار نفر جمعیت اظهار داشت: این بیمارستان جزو دغدغه‌های ما نیز است چرا که این شهر با رشد سریعی روبه‌رو بوده و در  حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر چندین مجوز درمانگاهی و کلینیک برای شهر جدید سهند اعطا شده است تا کمی از بار مشکلات این شهر کم شود ولی قطعاً توجیهی برای نبود بیمارستان در این شهر نخواهد بود.

پورفتحی متذکر شد: البته قرار بر این بود تا تامین اجتماعی یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهر جدید سهند احداث کند ولی به علت دلایل مبهم، در زمان استانداری آقای جبارزاده، کلنگ این پروژه در شهرک خاوران زده شد در حالی که مجوز این بیمارستان برای شهر جدید سهند بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: البته تصمیم دیگری نیز برای ارائه مجوز برای افرادی که خواستار احداث بیمارستان در شهر جدید سهند دارند نیز گرفته شده است که یک شرط دارد و آن تخصیص نصف تخت‌های بیمارستانی به دولت و ارائه خدمات با تعرفه دولتی است.

 

احداث بیمارستان سهند از طرح تا اجرا

از سویی در این ارتباط اکثر مدیران، مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد نبود این همه مشکلات زیرساختی در این شهر بارها در مناسبت‌ها، نشست‌ها و مصاحبه‌ها تاکید کرده‌اند به زودی با اجرای برخی پروژه‌ها در این منطقه بسیاری از چالش‌ها حل خواهد شد اما با گذشت بیش از 10 سال امروز این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

از این رو در این راستا هر چند در سال‌های اخیر برخی نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و مدیران استان، بارها بر ضرورت احداث بیمارستان در شهر جدید تاکید داشتند اما تا به امروز این کار عملی نشده است.

احمد علیرضابیگی و محمد حسین فرهنگی از جمله این نمایندگانی هستند که تاکید دارند، ساخت بیمارستان در این شهر بهترین خدمت به مردم این منطقه خواهد بود.  

به گفته یکی از نمایندگان در مجلس احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهر جدید سهند از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس تایید شده و در این زمینه نیز قطعه زمین مناسبی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است تا بیمارستانی در آن ساخته شود اما در این زمینه کم کاری شده است.

فرماندار وقت شهرستان اسکو نیز حدود 7 سال پیش نیز در این ارتباط گفته بود، « زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان فوق تخصصی300 تختخوابی به وسعت 37 هزار متر متر مربع در شهر جدید سهند تامین شده است»؛ که به گفته این مقام مسوول قرار بود در سال 93 عملیات اجرایی آن آغاز بشود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی هم در این زمینه« ساخت و تجهیز بیمارستان 300 تختخوابی شهر جدید سهند را نیازمند همت و پیگیری مسوولان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی» عنوان کرده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سهند نیز اخیر اعلام کرده که قرار بوده از سوی تامین اجتماعی بیمارستانی در این شهر ساخته شود که به علت برخی کارشکنی‌ها، این سهمیه را به یکی از شهرک‌های تبریز داده‌اند.

گزارش فارس حاکی است، شهر سهند با 150 هزار نفر جمعیت فاقد بیمارستان و مراکز درمانی مناسب است از جمله مواردی بود که در سامانه فارس من ثبت شده بود.

اگر سرانه درمان را به گفته دکتر صدرالسادات 2.6 در هزار در نظر بگیریم براساس جمعیت سهند تعداد 390 تخت و اگر بر اساس گفته آقای دکتر حریرچی در نظر بگیریم حداقل 240 تخت برای این شهر 150 هزار نفری لازم است این در حالی است که این شهر دیگر امکانات پزشکی متناسب با این شهر جدید را نیز ندارد.

انتهای پیام/60027/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول