اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایش ۴۰ نسخه خطی قرآن/ کارگاه تصویرسازی داستان یونس (ع) برپا می‌شود

به مناسبت فرا رسیدن ماه نزول قرآن، ۴۰ نسخه خطی کلام‌الله مجید در نمایشگاه «۴۰ آینه» به نمایش در می‌آید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاهی از نسخ خطی سوره فاتحة‌الکتاب گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با ماه مبارک رمضان با عنوان «چهل آینه» از بیستم اردیبهشت ماه به مدت یک ماه در باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود. 
گسترش هر چه بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در جامعه و افزایش سطح ذوق و سلیقه مردم با تکیه بر آثار نفیس موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، در کنار معرفی سیر خوشنویسی و تزیین قرآن کریم با هنرهای بی‌بدیل ایرانی، از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.
نمایشگاه چهل آینه بر آن است تا روایتی از سیر خوشنویسی و تزیین قرآن در هنرهای ایرانی را به نمایش بگذارد.
این نمایشگاه شامل ۴۰ تصویر از سوره فاتحةالکتاب از مجموعه قرآن‌های نفیس خطی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملک است.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «۴۰ آینه» تا ۱۶ خرداد از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به نگارخانه پردیس واقع در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی مراجعه کنند.

 

 

* کارگاه تصویرسازی داستان حضرت یونس(ع)

کارگاه یک روزه «تصویرسازی» با حضور کمال طباطبایی و موضوع داستان حضرت یونس و نهنگ همزمان با ماه مبارک رمضان در تاریخ یکم خردادماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

این کارگاه روز چهارشنبه یکم خرداد ماه ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود که از میان متقاضیان برای شرکت در کارگاه آموزشی با ظرفیت محدود انتخاب می‌شوند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند تا ۲۳ اردیبهشت ماه، حداکثر ۵ نمونه از آثار تصویرگری خود را با موضوع داستان حضرت یونس و نهنگ به رایانامه bagh.moze.honar.irani1396@gmail.com به همراه رزومه و شماره تماس خود در قالب فایل  pdf ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول