اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف: اقدام ایران، خارج از برجام و به معنای خروج از توافق نیست

وزیر خارجه گفت که اقدام ایران خارج از برجام و به معنای خروج از آن نیست و فرصت 60 روزه‌ای به اعضای باقیمانده ارائه می‌کند که بتوانند با تامین حقوق ایران در برجام، این توافق را به حالت اولیه برگردانند.

ظریف: اقدام ایران، خارج از برجام و به معنای خروج از توافق نیست

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفری دوجانبه و در راستای رایزنی‌های مستمر بین ایران و روسیه در مسکو حضور دارد، امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران درباره تصمیم جدید ایران برای توقف برخی تعهدات برجامی گفت: آخرین اقدام ایالات متحده آمریکا در روز چهارم ماه می 2019 در واقع اجرای برجام را غیرممکن کرده و تلاش کرده فعالیت‌های هسته‌ای که در چارچوب برجام انجام می‌شده را با تهدید، فشار و قلدری مانع از آن شود.

وی افزود: این اقدام ایران یک فرصت 60 روزه به اعضای باقیمانده برجام ارائه می‌کند که بتوانند با تامین حقوق ایران در برجام، این توافق را به حالت اولیه برگردانند.

* دیدگاه ما نسبت به اعضای مختلف 1+4 به هیچ وجه یکسان نیست 

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اقدام ایران، خارج از برجام و به معنای خروج از برجام نیست. بلکه اقدام ما بر خلاف اقدام آمریکا که نقض برجام و قطعنامه 2231 است، در چارچوب برجام است. 

وی گفت: رئیس جمهور ایران امروز نامه‌ای را برای روسای کشورهای باقیمانده در برجام یعنی آقای پوتین، آقای شی جین پینگ، خانم مرکل، خانم می و آقای ماکرون ارسال کرد، گرچه به لحاظ حقوقی نامه‌ای که ما برای روسای 1+4 نوشتیم، نامه متحدالشکلی است، ولی دیدگاه ما نسبت به اعضای مختلف 1+4 به هیچ وجه یکسان نیست.

 

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: ایران در طول یک سال گذشته با نشان دادن صبر راهبردی در برابر تلاش‌های آمریکا برای نابود کردن برجام نشان داده که همواره به تعهدات بین‌المللی خود پایبند است. آمریکا نه تنها در طول یک سال گذشته خودش ناقض قطعنامه شورای امنیت و برجام بوده، بلکه تلاش کرده کشورهای دیگر دنیا را با فشار، قلدری و زورگویی وادار به نقض برجام و مهمتر از آن نقض قطعنامه شورای امنیت کند.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران به جهان نشان داده است که به تعهدات خود پایبند است و امروز نوبت دنیاست که به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: ما نشان داده‌ایم کشوری کهن با صبر زیاد هستیم، اما حاضریم برای حقوق خود مقاومت کنیم و امروز نوبت دنیا است که به تعهد خود عمل کند.

به گزارش فارس، شورای عالی امنیت ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می کند و به کشورهای باقیمانده در توافق 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و مالی فرصت داد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول