اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هوش مصنوعی گوگل در خدمت ناتوانان

گوگل می‌خواهد با توسعه هوش مصنوعی خود، امکان استفاده‌ افراد مبتلا به اختلالات گفتاری از دستیار صوتی خود را فراهم کند.

هوش مصنوعی گوگل  در خدمت ناتوانان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، گوگل می‌خواهد با توسعه هوش مصنوعی خود، امکان استفاده‌ افراد مبتلا به اختلالات گفتاری از دستیار صوتی خود را فراهم کند.

دستیارهای صوتی برای بسیاری از کاربران، ابزار بسیار مفیدی محسوب می‌شوند؛ اما برای میلیون‌ها انسان دچار اختلالات گفتاری مرتبط‌ با بیماری‌های عصبی، دستیار صوتی که قادر به استفاده از آن نیستند،منجر به ناامیدی می‌شود.

گوگل می‌خواهد این وضعیت را برای این دسته از افراد تغییر دهد؛ گوگل در کنفرانس Google I/O برای توسعه‌دهندگان، اعلام کرد که هوش مصنوعی‌اش را برای درک بهتر الگوهای گفتاری متعدد، نظیر اختلالات گفتاری مرتبط‌ با آسیب‌های مغزی یا بیماری‌هایی نظیر ALS، آموزش می‌دهد.

گوگل به‌واسطه‌ پروژه‌ یوفوریا (Euphoria)، با مرکز توسعه‌ درمان ای‌الاس (ALS TDI) و ابتکار عمل اقامتگاه ای‌الاس (ALSRI) همکاری می‌کند.

این ایده از آنجا نشأت گرفت که اگر دوستان و خانواده‌ افراد مبتلابه ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) می‌توانند آن‌ها را بفهمند، پس گوگل می‌تواند به کامپیوتر‌هایش نیز چنین آموزشی بدهد؛ تنها کافی است به هوش مصنوعی خود مثال‌های کافی از الگوهای اختلالات گفتاری ارائه کند.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود؛ به‌طوری‌که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد؛ معمولاً مبتلایان به این بیماری مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند؛ اگر چه این مدت برای استیون هاوکینگ بین ۲ تا ۳ سال پیش‌بینی شده بود، اما او علی‌رغم همه مشکلات و ناراحتی‌‌ها تا سال‌ها به زندگی خود ادامه داد. 

این پروژه همچنان درحال پیشرفت است و گوگل در تلاش است تا با استفاده‌از نتایج آن، به افراد انگلیسی‌زبان مبتلا به اختلالات گفتاری، به‌ویژه مرتبط‌با ALS کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول