اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کشتار دست‌جمعی آبزیان با برق این بار تلفات انسانی به‌دنبال داشت

کشتار دست‌جمعی آبزیان با برق در روستای میرمینگه، شهرستان هرسین این‌بار با مرگ ماهی‌گیر جوان بر اثر برق‌گرفتگی، به پایان رسید.

کشتار دست‌جمعی آبزیان با برق این بار تلفات انسانی به‌دنبال داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ماهیگیری با استفاده از جریان برق، این روزها تبدیل به مهم‌ترین تکنولوژی برای کشتار دست‌جمعی آبزیان شده است.

این شیوه علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان و کاهش جمعیت و تنوع زیستی گونه‌های بومی و حتی گونه‌های در حال انقراض می‌شود به طور کلی می‌توان گفت، این روش‌های غیرقانونی صید ماهی بلای جان حیات وحش و اختلال زیست بوم رودخانه‌های و تالاب‌ها شده است.

استفاده از این روش خطر مرگ را برای همه رقم می‌زند، کوچک و بزرگ را نمی‌شناسد، انسان را از حیوان تشخیص نمی‌دهد در بسیاری از موارد تلفات انسانی را به‌دنبال دارد.

براساس این گزارش، روز گذشته سه تن از جوانان اهالی روستای میرمینگه شهرستان هرسین به همین منظور ماهی‌گیری با برق راهی رودخانه گامسیاب می‌شوند، اما در این بین کوچکترین خطا منجر به مرگ یکی از این افراد می‌شود.

یکی از این جوانان با برخورد به سیم برق، دچار برق گرفتگی شدید می‌شود، فرد را  سریعا به مراکز درمانی منتقل می‌کنند، اما قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

بنا بر گفته فرمانده انتظامی هرسین، اکیپ گشت پاسگاه انتظامی به‌دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در خصوص یک مورد حادثه برق گرفتگی، در محل حادثه که روستای میرمینگه بود بلافاصله حاضر می‌شوند.

سرهنگ همتعلی شکری در ادامه این گفت‌وگو، اظهار داشت: ظاهرا دست یکی از این جوانان با سیم برق تماس می‌گیرید و دچار برق گرفتگی می‌شود، شدت برق گرفتگی به حدی بوده که این فرد نرسیده به مراکز درمانی، جان خود را از دست می‌دهد.

وی از انتقال جسد این فرد به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق مرگ وی خبر داد و از شهروندان خواست تا از چنین اقدام خطرناکی که ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای خود و دیگران همراه داشته باشد، خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول