اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ‌ومیر در دنیا

رئیس مرکز بهداشت اقلید با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر، گسترده‌ترین چالش جهانی بهداشت و درمان است، گفت: نخستین عامل مرگ‌ومیر در سطح دنیا، بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون است.

بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ‌ومیر در دنیا

کاوه قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید، به بیان مقدمه‌ای کلی در زمینهٔ سیستم مراقبت‌های بهداشتی، خدمات بهداشت و درمانی که در جامعه به مردم ارائه می‌شود پرداخت و چنین گفت: مراقبت‌های اولیه بهداشتی نخستین نقطه تماس مردم برای گرفتن و بهره‌مندی از خدمات بهداشتی درمانی است که اساسی‌ترین رکن سلامت هر جامعه بوده و مهم‌ترین نقش در این زمینه را دارد چراکه اگر به‌خوبی اجرا شود، مانع هزینه بسیار زیادی در سطوح آخر درمان شده و شعار همیشگی «پیشگیری بهتر از درمان» را تحقق می‌بخشد.

رئیس مرکز بهداشت اقلید یادآور شد: انجام برخی امور در زمان مناسب و به‌صورت صحیح و درست از بروز بسیاری از بیماری‌ها در سطح جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بیماری‌های غیر واگیر را گسترده‌ترین چالش جهانی بهداشت و سلامت ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت خواند که سالانه جان عده بسیاری از مردم دنیا را می‌گیرد.

قدرتی از عدم اطلاعات کافی مردم از بیماری‌ها سخن گفت و بیان داشت: در بازده زمانی طولانی‌مدت باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت اقلید بابیان اینکه نخستین عامل مرگ‌ومیر در سطح دنیا، بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون است، اظهار کرد: متأسفانه حساسیتی که باید در این زمینه در مردم ایجاد شود، وجود ندارد و ما وظیفه داریم در کنار آن‌ها بوده و از عواقب و خطرات این بیماری‌ها اطلاعات کافی در اختیارشان قرار داده و برنامه‌ریزی دقیقی برای مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر انجام شود.

وی تأکید کرد: باید تمام اجزای جامعه و ارگان‌ها درزمینهٔ مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر کمک و همکاری کنند و تصور نشود که بهداشت و سلامتی تنها وظیفه وزارت بهداشت است بلکه تمام افراد جامعه در این راستا باید دخالت کنند تا موفقیت کسب شود چراکه سلامت نیاز به مشارکت عمومی و اجتماعی دارد.

این مسؤول به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که تمام افراد جامعه تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند و آسان‌تر و بهتر به خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند و عدالت در سلامت اجرا شود.

قدرتی با بیان اینکه عدالت در سلامت به این معنا نیست که تمام افراد جامعه به یک اندازه از امکانات و تجهیزات برخوردار شوند، ادامه داد: عدالت در سلامت به مفهوم این است که هر فردی به‌اندازه نیاز خود بتواند از خدمات بهداشتی درمانی استفاده کند و در راستای ارتقای سلامت خود گام بردارد.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول