اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شهرداری اردکان در موضوع تجمیع و توزیع استانی ارزش‌افزوده متضرر شده است

شهردار اردکان با اشاره به موانع گسترده در رسیدگی به امور شهری گفت: شهرداری اردکان در موضوع تجمیع و توزیع استانی ارزش‌افزوده متضرر شده است که موجب بروز مشکلاتی نیز شده است.

شهرداری اردکان در موضوع تجمیع و توزیع استانی ارزش‌افزوده متضرر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، اباذر غفوری در جلسه هم‌اندیشی شهرداران سراسر استان یزد گفت: شهرستان اردکان بالغ‌بر صد هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه شهر اردکان، احمدآباد و عقدا است.

وی افزود: درزمانی که ارزش‌افزوده تجمیع شد و به‌صورت استانی توزیع می‌شود یکی از شهرهایی که در این زمینه متضرر شد شهر اردکان است و همین امر موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده‌ای برای شهرداری اردکان شد.

شهردار اردکان گفت: با این شرایط اداره کردن شهرداری سخت شده است و بدهی‌های سنگینی شهرداری دارد. شهرهای کوچک که درآمد پایداری ندارند با مشکلات بیشتری روبرو هستند.

وی اظهار داشت: موضوع یک درصد از فروش معادن هنوز بلاتکلیف است و شهرداری‌ها منتظر هستند که از آن بهره‌مند شوند. نحوه توزیع مالیات بر ارزش‌افزوده نیز یکی دیگر از خواسته‌های شهرداران است.

غفوری با اشاره به وقوع طوفان در برخی از نقاط استان به‌ویژه در اردکان گفت: در این رابطه موضوع بیمه منازل مسکونی مطرح می‌شود که باید راهکاری ارائه شود که بتوان منازل مسکونی را بیمه کرد تا بتوان در زمان بروز حادثه خسارت‌ها جبران شود.

وی گفت: برای ساماندهی، احداث دیوار ساحلی، رفع موانع موجود در رودخانه‌های فصلی شهرها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها به اعتبارات بالایی نیاز است که درخواست داریم در این زمینه اعتبار ویژه‌ای دیده شود.

شهردار اردکان در پایان اظهار داشت: اختیارات قانونی اجرائیات شهرداری موضوعی است که همه شهرداری‌ها با آن درگیر هستند. شهرداری‌ها برای اداره بهتر شهر جلو ساخت‌وسازهای غیرقانونی را می‌گیرند و از تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌کنند اما حداقل اختیارات را ندارند و لازم است که با هماهنگی با دادستان‌ها این اختیارات به اجرائیات شهرداری‌ها داده شود که ساخت‌وسازهای غیرقانونی را تعطیل کنند و جلو از بین بردن و تخریب باغات را بگیرند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول