اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برجام کاملاً جناحی بود

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان آقای روحانی مبنی بر اینکه برجام تصمیم فردی، جناحی و دولتی نبود بلکه تصمیم ملی و کل نظام بود، گفت: این سخنان ایشان کم‎لطفی است، لازم است به آقای رئیس جمهور یادآور شویم که برجام کاملاً جناحی است.

برجام کاملاً جناحی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن، با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام اظهار کرد: در این بیانیه آمده که از امروز 18 اردیبهشت‎ماه 1398 برخی از اقدامات خود را در توافق برجام  متوقف خواهیم کرد، همچنین مهلت 60 روزه به کشورهای باقی‎مانده در برجام برای اجرای تعهدات خود به‎ویژه در حوزه بانکی و نفتی داده شد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر اینکه مشکلات ما در حوزه نفتی و بانکی حل شده است، افزود: جای تذکر است که آقای رئیس جمهور قبلاً چنین سخنانی بیان کردند و وقتی آقای سیف رئیس وقت بانک مرکزی گفت مشکلات بانکی ما حل نشد مورد توبیخ قرار گرفت.

*احیای تحریم‎ها نتیجه اعتماد به کدخدا و اروپایی‎ها است

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: همچنین در بیانیه شورای عالی امنیت ملی تأکید شد که هر وقت اروپا خواسته‎های ما را تأمین کرد ما به تعهدات خود عمل خواهیم کرد، اکنون نوبت کشورهای باقی‎مانده در برجام است که حسن نیت خود را نشان دهند.

 منصوری اضافه کرد: کشورهای اروپایی نیز که پس از خروج آمریکا از برجام به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند در بیانیه‎ای مشترک ضرب‎الاجل 60 روزه ایران را رد کردند و حتی فرانسه با گستاخی تمام اعلام کرد که اگر ایران توافق هسته‎ای را نقض کند اروپایی‎ها تحریم‎ها را احیاء خواهند کرد.

وی تأکید کرد: مگر در حال حاضر ما در تحریم نیستیم دیگر احیای تحریم‎ها چه معنایی دارد، این نتیجه اعتماد به کدخدا و بعد هم اروپایی‎ها است.

امام جمعه بندرترکمن یادآور شد: مقام معظم رهبری چند ماه گذشته فرمودند که این روزها صحبت از اروپایی‎ها و پیشنهادهای آنها است، من توصیه‎ام این است که به اینها هم مانند آمریکا اعتماد نکنید، درباره آمریکا نیز چند سال گذشته در زمان مذاکره هسته‎ای دائماً در جلسه خصوصی با مسؤولان و در جلسات عمومی می‎گفتم که به قول، لبخند و امضای آمریکایی‎ها اعتماد نکنید؛ اینها مورد اعتماد نیستند و نتیجه‎اش آن شد که مسؤولانی که آن روز مذاکره می‎کردند حالا خود اذعان می‎کنند که آمریکا غیرقابل اعتماد است.

* برخی مسؤولان به فرامین رهبری بی‎توجه هستند

منصوری تأکید کرد: معظم‎له دیگر باید چگونه سخن بگوید، برخی مسؤولان به فرامین و توصیه‎های رهبر انقلاب بسیار بی‎توجه هستند، ما از آقای رئیس جمهور، وزرا و تیم مذاکره‎کننده به‎شدت گله‎مند هستیم.

وی افزود: آقای روحانی چند روز گذشته در جلسه هیئت دولت گفتند که برجام تصمیم فردی، جناحی و دولتی نبود بلکه تصمیم ملی و کل نظام بود، ایشان در حالی این سخنان را مطرح می‎کنند که به توصیه‎ها و تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب گوش نکردند حال که اینطور مفتضحانه در برجام شکست خوردند به‎جای عذرخواهی از مردم و خانواده‎های شهدا، می‎گویند که برجام تصمیم نظام بود و گناه را بر گردن نظام می‎اندازند که بسی جای تأسف دارد.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه این سخنان رئیس جمهور کم‎لطفی است، بیان کرد: لازم است به آقای رئیس جمهور یادآور شویم که برجام کاملاً جناحی است و تصمیم چند نفر اعم از شما، آقای ظریف و لاریجانی بود، اگر به فیلم جلسه تصویب برجام نگاه کنید می‎بینید که آقای لاریجانی طرح به این مهمی را در مدت 20 دقیقه مصوب کرد و اجازه صحبت به مخالفان این طرح را نداد و گفت رهبری موافق برجام است که نمایندگان به آن رأی دادند.

منصوری با قدردانی از شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون هم که به بی‎اعتمادی آمریکا و اروپایی‎ها پی بردند جای شکر دارد و اگر محکم و مردانه بر مواضع خود بایستند خداوند را شاکر هستیم.

 وی در ادامه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و حوزه‎های علمیه ابراز کرد: معظم‎له در این دیدار فرمودند که امروز وظیفه حوزه‎های علمیه از گذشته سنیگن‎تر است چراکه نیاز و قبول بیشتر شده است، در گذشته شاید ایمان‎های قرص و محکم وجود داشت اما جلوه عملی نداشت.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: معظم‎له در ادامه فرمودند شیخ فضل‌الله نوری را در وسط تهران به دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه ‌کنار یک اشکی ریختند، اما هیچ حرکتی انجام نگرفت؛ حالا این را با شهادت طلبه همدانی مقایسه کنید، دیدید که در همدان چه غوغایی شد و تشییع این طلبه چه انعکاسی در ایران پیدا کرد؟ اگر آن جنازه‌ی مطهر در تهران یا در نقاط دیگر کشور تشییع می‎شد، همینطور اجتماع عظیمی به وجود می‌آمد.

منصوری اضافه کرد: معظم‎له به این نکته تأکید کردند که حالا یک عده‌ای تبلیغ می‎کنند که مردم از دین فاصله گرفته‌اند؛ هیچ ‌وقت جلساتی که امروز در شهرها برگزار می‎شود در گذشته وجود نداشت، وجوهاتی که امروز مردم می‎پردازند نشان می‎دهد مردم مومن هستند.

وی گفت: معظم‎له همچنین به طلاب توصیه کردند که اسلام را محقق کنید، منشور روحانیت را بخوانید و با افزایش معرفت گفتمان‎های انقلابی را تقویت کنید.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول