اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحقیق هند از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری

هند هم بعد از اتحادیه اروپایی تحقیقاتی را از گوگل آغاز کرده و علت این مساله رفتار انحصارطلبانه گوگل به منظور کسب سهم برتر برای آندروید در بازار است.

تحقیق هند از گوگل به علت انحصارطلبی تجاری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، هند هم بعد از اتحادیه اروپایی تحقیقاتی را از گوگل آغاز کرده و علت این مساله رفتار انحصارطلبانه گوگل به منظور کسب سهم برتر برای آندروید در بازار است.کمیسیون رقابت هند از سال گذشته بررسی این موضوع را آغاز کرده و سرانجام در آوریل گذشته به این نتیجه رسید که تحقیقات گسترده و کاملی را در این زمینه آغاز کند.

جزئیات این موضوع هنوز علنی نشده ولی این تحقیق مشابه با بررسی های اتحادیه اروپا در مورد انحصارطلبی گوگل است که به جریمه 5 میلیارد دلاری گوگل منجر شد. یافته های اتحادیه اروپا نشان داد که گوگل از برتری اندروید و پلی استور در بازار آی تی برای افزایش سهم جستجوگر گوگل در مقایسه با رقبا سواستفاده کرد.

 

گوگل قبلا در سال 2017 هم توسط اتحادیه اروپا به جرم نقض قوانین ضدانحصار این اتحادیه به پرداخت جریمه 2.7 میلیارد دلاری محکوم شده بود. همین مساله موجب شد تا گوگل تغییراتی در عملکرد خود در اتحادیه اروپایی انجام دهد و از جمله امکان دسترسی و انتخاب محصولات شرکت های رقیب را نیز فراهم آورد.

انتظار می رود گوگل برای فرار از جریمه های سنگین در هند تلاش کند به تفاهمی با رگولاتوری این کشور دست یابد و مذاکراتی را در این زمینه با آن آغاز کند. گوگل و مقامات هندی هنوز در این زمینه اظهارنظر رسمی نداشته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول