اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یکی از معاونان رهبر مخالفان ونزوئلا به کلمبیا گریخت

بعد از بازداشت معاون رهبر مخالفان ونزوئلا در مجمع ملی این کشور، دیگر معاون وی به کلمبیا گریخت.

یکی از معاونان رهبر مخالفان ونزوئلا به کلمبیا گریخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوئیز فلوریدو» یکی از معاونان رهبر مخالفان ونزوئلا بامداد شنبه اعلام کرد که از این کشور گریخته و به کلمبیا پناهنده شده است.

فلوریدو که چندی پیش از سوی دیوان عالی ونزوئلا به جرم همکاری با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا در طراحی کودتا علیه دولت این کشور برایش حکم جلب صادر شده بود، با انتشار کلیپ ویدئویی از خودش گفت که اکنون در کلمبیا به‌سر می‌برد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» دادگاه ونزوئلا چندی پیش در حکمی، فلوریدو و شش نماینده دیگر در مجمع ملی ونزوئلا را به جرم فعالیت علیه دولت، شرکت در راهپیمایی‌های غیرقانونی و همکاری در کودتای نافرجام علیه مادورو از مصونیت قانونی خود سلب کرد.

 

فیلم منتشر شده از سوی فلوریدو

 

یکی از این نماینده‌ها، «ادگار زامبرانو» دیگر معاون گوایدو در مجمع ملی ونزوئلا بود که دو روز پیش توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت و به مقر سازمان اطلاعات ونزوئلا منتقل شد.

صفحه شخصی توئیتر زامبرانو بامداد پنجشنبه گفته بود که نیروهای سرویس اطلاعات ملی بولیوار (SEBIN) بعد از اینکه به او اجازه ندادند از خودرو پیاده شود، با استفاده از کامیون یدک‌کش وی و ماشین را با هم به مقر این سازمان در کاراکاس منتقل کردند.

صبح روز جمعه نیز دیوان عالی ونزوئلا دستور داد که زامبرانو تا زمان برگزاری جلسه محاکمه، به جرم خیانت، توطئه‌چینی و تحریک افکار عمومی در بازداشت به‌سر ببرد.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ ۱۶ اردیبهشت با هشدار به نیروهای خارجی برای ترک ونزوئلا، گفت که احتمال اقدام نظامی واشنگتن و متحدانش در این کشور وجود دارد (جزئیات بیشتر).

بهمن‌ماه سال گذشته، گوایدو که ریاست مجمع ملی این کشور را برعهده داشت، با حمایت‌های آمریکا ضمن به‌راه انداختن آشوب‌ و اعتراض علیه دولت مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و اخیرا سعی کرد علیه دولت قانونی ونزوئلا کودتا کند. ترامپ نیز به دنبال این اقدام گوایدو، او را رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و در مقابل، مادورو را رئیس جمهور غیرقانونی خواند.

همزمان با حمایت برخی کشورها از جمله آمریکا، کانادا، آلمان، برزیل و اروگوئه از تلاش رئیس مجمع ملی ونزوئلا برای کودتا در این کشور، ترکیه، ایران، روسیه و مکزیک این اقدام را محکوم و از مادورو اعلام حمایت کردند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

تلاش واشنگتن برای کنار زدن دولت قانونی کاراکاس در حالی صورت می‌گیرد که مردم ونزوئلا در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر مادورو را به ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول