اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نشانه‌های رونق تولید در واحدهای صنعتی دیده می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین با بیان اینکه بانک‌ها قادر به تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی نیستند زیرا نرخ تسهیلات بانکی بالاست، گفت: نشانه‌های رونق تولید در واحدهای صنعتی دیده می‌شود.

نشانه‌های رونق تولید در واحدهای صنعتی دیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بخشنده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به منظور شناسایی موانع کسب و کار ۷کمیته تخصصی در اتاق قزوین راه‌اندازی کردیم تا با شناسایی علل رکود و واحدهای مشکل‌دار به همراه ارائه راهکار برای رفع این موانع  در راستای رونق تولید گام برداریم.

وی افزود: سعی داریم رویکرد اتاق را به سمت تشویق واحدهای فعال ببریم زیرا نشانه‌های رونق را در واحدهای تولیدی می‌بینیم و باید از رانت‌خواری که در ذهن برخی از واحدهای تولیدی وجود دارد، جلوگیری کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین اضافه کرد: باور ما در شورای گفت‌و‌گو این است که بانک‌ها قادر به تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی نیستند زیرا نرخ تسهیلات بانکی بالاست.

بخشنده ادامه داد:به این منظور با همکاری مسؤولان استان نخستین همایش سرمایه‌گذاری در بورس برگزار کردیم تا آشنایی بیشتر در این زمینه حاصل شود.

وی عنوان کرد: قصد داریم جلسات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین را به شهرستان‌های استان برده و دغدغه واحدهای تولیدی را به مسولان شهرستانی بکشانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته به بحث گردشگری استان توجه ربادی نشده است در حالی که حوزه گردشگری استان ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی دارد.

بخشنده گفت:با رونق حوزه گردشگری می‌توان توریست‌های اقتصادی را هم به سمت استان قزوین سوق داد زیرا قزوین یک استان صنعتی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین نیز در این جلسه بیان کرد: ما از فرصت‌های موجود خود به نحو شایسته استفاده نمی‌کنیم زیرا همه جا صحبت از بخش خصوصی است ولی نقطه‌نظرات و راه‌حل‌های عملیاتی آن‌ها را به کار نمی‌گیریم.

علی زمانی اظهار کرد:ما بخش خصوصی خود که صادرکنندگان اصلی هستند را باور نداریم که این امر موجب می‌شود ارز صادراتی به کشور برنگردد.

وی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود کمبود منابع داریم اما در واقع اینطور نیست زیرا دارایی‌های دولت ۶ برابر آن چیزی است که الان در بازار وجود دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان قزوین افزود: ما به ناچار باید از رویکرد سنتی در اداره اقتصاد کشور فاصله بگیریم و با وضعیتی که الان در کشور وجود دارد خود را تطبیق دهیم.

زمانی یادآور شد: برای افزایش اختیارات استانی باید از ظرفیت شورای گفت‌وگو کمک بگیریم تا شاهد رونق تولید و اقتصاد استان باشیم.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول