اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

موزه مرکزی جهرم احداث می‌شود

فرماندار ویژه جهرم گفت: موزه مرکزی جهرم در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

موزه مرکزی جهرم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، علیرضا صحرائیان در جلسه شورای حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع‌دستی جهرم، اظهار داشت: لازم است هرچه سریع‌تر علمیات اجرایی موزه مرکزی جهرم باتوجه به دغدغه‌های مسوولان و دلسوزان حوزه میراث فرهنگی، آغاز شود.

وی ایجاد تفاهم‌نامه بین ادارات و دستگاه‌های مرتبط را در راستای تسریع در روند احداث موزه مرکزی جهرم، مؤثر دانست و بیان داشت: محل در نظر گرفته شده با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا، موقعیت و فضای بسیار مناسبی جهت احداث موزه و معرفی تاریخ جهرم به نسل‌های آینده و همچنین مسافرین و بازدیدکنندگان دارد.

فرماندار ویژه جهرم به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه فرهنگی اشاره و عنوان کرد: بخش‌های مختلف جهرم‌شناسی، مردم‌شناسی، موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدا، موزه سلامت، مشاهیر، موزه اسناد و متون تاریخی، موزه سنگ، موزه اسناد وزارت کشور و آموزش و پرورش، از جمله ظرفیت‌های ارزشمند در ایجاد موزه در خور شأن مردم شهرستان است.

صحرائیان با تأکید بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان جهرم، خاطر نشان کرد: لازم است یگان حفاظت از میراث فرهنگی به صورت مستمر و جدّی‌تر از این آثار سرکشی و حفاظت کند.

وی آثار تاریخی جهرم را هویت شهرمان عنوان کرد و افزود: نباید در اثر سهل‌انگاری و یا عدم نظارت، میراث گران‌بهای فرهنگی شهرمان دچار آسیب و یا سرقت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول