اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

توطئه از پیش شکست خورده

آنچه آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان «طرح صلح در خاورمیانه» یاد می‌کنند، نه برای حل مناقشه و اختلافات یا رفاه و رونق معیشت فلسطینی‌ها بلکه ترفندی به‌منظور نابودی آرمان فلسطین و واگذار کردن کامل اراضی اشغالی به اشغالگران است.

توطئه از پیش شکست خورده

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه «حمایت» در یادداشتی از «سیدجعفر قنادباشی» نوشت:

یک مقام ارشد کاخ سفید روز گذشته بخش نخست از معامله قرن مبنی بر ترغیب کشورها به سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و نوار غزه را رونمایی کرد. به گفته این مسئول دولت ترامپ، بناست در مردادماه نشستی در این خصوص در پایتخت بحرین با حضور وزرای اقتصاد و روسای شرکت‌های بزرگ برگزار شود؛ اجلاسی که به ادعای وزیر اقتصاد بحرین بر انتفاع همه منطقه از فرصت‌های اقتصادی آن تأکید دارد! این بخش که یکی از ابعاد معامله قرن است، در حالی پرده‌برداری شده که آمریکایی‌ها مهم‌ترین رکن سرمایه‌گذاری یعنی «امنیت اقتصادی» را نادیده گرفته‌اند، چراکه تنش‌های روزانه‌ای که رژیم صهیونیستی برای فلسطینی‌ها ایجاد می‌کند، مجالی برای اطمینان بخشی به شرکت‌ها و کشورها برای فعالیت اقتصادی خارجی‌ها نمی‌دهد.

در واقع آنچه آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان «طرح صلح در خاورمیانه» یاد می‌کنند، نه برای حل مناقشه و اختلافات یا رفاه و رونق معیشت فلسطینی‌ها بلکه ترفندی به‌منظور نابودی آرمان فلسطین و واگذار کردن کامل اراضی اشغالی به اشغالگران است. شکی نیست که تلاش آمریکایی‌ها برای تحمیل معامله قرن به فلسطینیان و قرار دادن آن‌ها در عمل انجام‌شده در حالی کلید خورده است که این طرح یک دستورالعمل صرفاً صهیونیستی است و متضمن زیاده خواهی صهیونیست‌هاست، نه حقوق فلسطینیان. درست به همین دلیل است که قاطبه گروه‌های فلسطینی با اجرایی شدن معامله قرن قویاً مخالفت کرده‌اند و درنتیجه، شانس موفقیت سرمایه‌گذاری یا هر اقدام دیگری در این راستا را به زیر صفر رسانده‌اند.
ذکر این واقعیت هم ضروری است که آمریکا بی‌جهت طرح خود را «معامله قرن» نام‌گذاری نکرده، چراکه چند رکن مهم را هدف قرار داده که مهم‌ترین آن‌ها، محرومیت ابدی فلسطینی‌های رانده‌شده از «بازگشت» به سرزمین اجدادی‌شان است. این حق را حتی سازمان ملل که رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته، طی قطعنامه 194 مصوب کرده و موضوعی است که اساساً قابل معامله و فسخ کردن نیست. بیش از یک سال است که راهپیمایی بازگشت در مرزهای غزه با سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود و اصرار رژیم صهیونیستی بر پایان دادن به آن، نشان‌دهنده خطر بزرگی است که تل‌آویو در بیخ گوش خود آن را احساس می‌کند.
مسئله دیگری که آمریکایی‌ها درصددند تا از طریق معامله قرن آن را محقق سازند، برچیده شدن ارکان مقاومت و بالا بردن دست‌ها در برابر اسرائیل است. در واقع، موفقیت معامله قرن و حمایت محال گروه‌های فلسطینی از آن به‌مثابه پایان کار مقاومت در اراضی اشغالی و نشان دادن چراغ سبز دائمی به صهیونیست‌هاست. اگر تسلیم شدن فلسطینی‌ها بنا بود که به تجاوز دشمنان آن‌ها پایان دهد، پیمان‌های کمپ دیوید و اسلو حتماً می‌توانست این هدف را محقق کند، در هر حالی که پالوده خوردن با صهیونیست‌ها، آن‌ها را به دست‌اندازی به قدس شریف و حریم مسجدالاقصی حریص‌تر کرده و به آمریکا برای انتقال سفارتش به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن حاکمیت جولان به نفع رژیم صهیونیستی جرأت داد. در مقابل، مقاومت بی‌نظیر و شجاعانه گروه‌های فلسطینی باعث شده که جنگ‌های تقریباً دوماهه به نبردهای دو روزه تقلیل یابد و اسرائیل را وادار کند که با التماس به دنبال میانجی برای پایان دادن موشک‌باران شهرها و شهرک‌هایش باشد. برخلاف توان و تجهیزات نظامی به‌اصطلاح پیشرفته، امروز صهیونیست‌ها در بحرانی‌ترین شرایط به سر می‌برند و حتی سازمان جاسوسی آمریکا و تحلیلگران اسرائیلی هم عمر این رژیم جعلی را بیشتر از 10 سال دیگر نمی‌دانند.
نکته دیگر اینکه صهیونیست‌ها نه‌تنها می‌خواهند که مقاومت از بین برود، بلکه حتی از سایه آن هم وحشت دارند، لذا از مفاد جزئیاتی که رسانه‌های صهیونیست از معامله قرن فاش کرده‌اند، برمی‌آید که دولت آتی فلسطین، فاقد ارتش است و فقط نیروهای پلیس مجاز به حمل سلاح سبک هستند. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی نه‌تنها ارتش دارد، بلکه از تسلیحات اتمی برخوردار است. مقایسه این دو کفه ترازو که یک‌طرف، سلاح اتمی و طرف دیگر، سلاح سبک نظیر اسلحه کمری داشته باشد، نشان می‌دهد که آمریکا به هر ترتیب ممکن عزم خود را برای حذف حتی کمترین نوع مقاومت بکار گرفته است.
درعین‌حال، حمایت عربستان سعودی و ارتجاع منطقه برای به مسلخ بردن حقوق حقه فلسطینی‌ها نیز غیرقابل‌بخشش است. سعودی‌ها از وقتی به‌زعم خود فاتحه آرمان فلسطین را خواندند که در جنگ‌های گذشته رژیم صهیونیستی با غزه، به‌جای حمایت از مقاومت، برای آن‌ها کفن فرستادند! بعد از آشکار شدن معاشقه رژیم‌های کودک کش سعودی و صهیونیستی که نوعی خط‌شکنی شوم محسوب می‌شود، سایر کشورهای مرتجع نیز قبح برقراری رابطه با تل‌آویو را شکستند و نتانیاهو را در مناسبت‌های مختلف ازجمله پیروزی در انتخابات کنست، شگفت‌زده کردند. بنابراین، ضربه‌ای که قبیله سعودی به آرمان قدس وارده کرده و خیانتی که در حق فلسطینی‌ها مرتکب شده، ای‌بسا بیشتر از اشغالگری صهیونیست‌ها باشد چراکه آن‌ها با پایمال کردن خاک مقدس حرم ابراهیمی و مضجع شریف انبیاء، باعث اتحاد مسلمان شدند، درحالی‌که خائنین حرمین شریفین با خدمت به صهیونیست‌ها، وحدت امت مسلمانان را هدف گرفته و جهان اسلام را دچار تشتت و اختلاف کرده‌اند. ازاین‌رو، خیانت آل سعود و ارتجاع در حق مسئله فلسطین فراموش ناشدنی است.
نکته قابل‌تأمل اینجاست که آمریکایی‌ها بارها رونمایی از معامله قرن را به بهانه‌های مختلف به تعویق انداخته‌اند چراکه با توجه به تهدیدات مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان از پیامدهای آن بسیار وحشت دارند. به گفته «محمود الزهار» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس، معامله قرنی که صهیونیست‌ها با اتکا به آن سعی در نابودی مسئله فلسطین دارند، سرآغاز آزادی کامل فلسطین خواهد بود. سید مقاومت هم دشمنان را نسبت به تحمیل شروط خود به فلسطینی‌ها بر حذر داشته و به آن‌ها هشدار داد که «هیچ طاغوتی نمی‌تواند معامله قرن را به فلسطینی‌ها تحمیل کند.»
با این حساب، مردم فلسطین و محور مقاومت، از هم‌اکنون عزم خود را همزمان با شمارش معکوس برای رونمایی از معامله قرن برای مقابله با آن جزم کرده‌اند و در سایه این اراده قوی است که آمریکا و متحدانش قادر به دیکته کردن این توطئه از پیش شکست‌خورده به صاحبان اصلی سرزمین‌های اشغالی نخواهند بود. ضمن اینکه روز قدس امسال که در آستانه نزدیک شدن به آن هستیم، در سایه تلاش جبهه عبری، عربی، غربی برای به محاق بردن آرمان قدس، به‌طور حتم به موعدی برای ابراز خشم و انزجار ملت‌های مسلمان علیه این توطئه خواهد بود و مجال ارتکاب این جنایت را از زرسالاران بین‌المللی خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول