اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تقدير از آتش‌نشانان فداکار در حادثه آتش‌سوزي بازار تبريز/بررسی دقیق حادثه آتش‌سوزي سراي ايکي قاپیلی تبريز

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز گفت: حادثه آتش‌سوزي سراي ايکي قاپیلی تبريز بايد دقيقا بررسي شود.

تقدير از آتش‌نشانان فداکار در حادثه آتش‌سوزي بازار تبريز/بررسی دقیق حادثه آتش‌سوزي سراي ايکي قاپیلی تبريز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شکور اکبرنژاد امروز در حاشیه تجلیل از آتش‌نشانان فداکار در حادثه آتش‌سوزی سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز اظهار داشت: این حادثه که طی 10 سال گذشته دو بار تکرار شده جای تامل و بازنگری دقیق برای پیشگیری از تکرار دوباره آن دارد.

وی با اشاره به قدمت و جایگاه بازار تبریز به عنوان اثری جهانی افزود: تلاش آتش‌نشانان در کنار عوامل شهرداری تبریز، فرمانداری و اعضا ستاد بحران در مهار آتش قابل تقدیر و تشکر است و مطمئنا این تلاش‌ها مانع از رسیدن آسیب‌های بیشتر به بزرگترین بازار مسقف جهان شد.

اکبرنژاد خواستار رفع موانع و ‌مشکلات همچنین عوامل بازدارنده و هشداردهنده با همکاری بازاریان در بازار شد.

قلی‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و‌ خدمات ایمنی آتش‌نشانی تبریز در این جلسه گفت: در ساعت ۱۰.۱۵ اعلام آتش‌سوزی در بازار شمس گزارش شده است، در اعلام گزارش بعدی بازار تبریز اعلام شده است، آتش‌سوزی حداقل ۱.۵ ساعت قبل از اعلام به سازمان آغاز شده بود.

وی ادامه داد: پرسنل آتش‌نشانی به کل اصناف بازار آموزش‌های اطفا حریق داده شده و در بازار تبریز کپسول‌های آتش‌نشانی نصب شده است.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان از هفت مسیر به سمت آتش حمله شده است ولی به دلیل وجود مواد آتش‌زا در این منطقه آتش غیرقابل مهار بود ولی با تلاش آتش‌نشانان مانع از سرایت آتش به دیگر سراها شدند.

این مقام مسوول با بیان اینکه اطفا و‌ کنترل این حجم از آتش در کمتر از چهار ساعت واقعا بی‌نظیر بود، گفت: کارکنان آتش‌نشانی در هر آتش وسایل مورد نیاز را با خود حمل می‌کنند ولی متاسفانه مردم در برخی مواقع با کم لطفی مانع از حرکت و عملیات می‌شدند.

وی بیان داشت: از نیروهای عملیاتی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، نماینده محترم ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار تبریز که در کنار آتش‌نشانان بودند تشکر می‌کنم.

گفتنی است، در حادثه آتش‌سوزی سرای ایکی قاپیلی بازار بزرگ تبریز 19 آتش‌نشان جزو مصدومان حادثه بودند.

انتهای پیام / 60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول