اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات اذعان کرد؛ ۴ کشتی در الفجیره دچار حادثه شد

ساعاتی بعد از تکذیب وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر فجیره، امارات اذعان کرد «چهار کشتی هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌ است.

امارات اذعان کرد؛ ۴ کشتی در الفجیره دچار حادثه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به وقوع حادثه در بندر فجیره اذعان کرد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد: «چهار فروند کشتی تجاری غیرنظامی از ملیت‌های مختلف، بامداد امروز، در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در خلیج عمان، در ساحل شرقی نزدیک به امارت الفجیره و نزدیک به آب‌های منطقه‌ای و آب‌های اقتصادی امارات، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت».

در این بیانیه آمده که «طرف‌های ذی‌ربط در کشور، همه اقدامات لازم را اتخاذ کرده‌اند و تحقیقات درباره شرایط حادثه با همکاری طرف‌های داخلی و بین‌المللی در جریان است. طرف‌های ذی‌ربط تحقیق می‌کنند و پس از پایان، آن را ارائه خواهند کرد».

در بیانیه وزارت خارجه امارات اعلام شده است که «این عملیات خرابکارانه هیچ تلفات انسانی یا مصدومی نداشته همانطور که هیچ مواد مضر یا سوختی از این کشتی‌ها نشت نکرده است».

وزارتخانه مذکور همچنین ادعا کرده که «بندر فجیره این کشور بدون هیچ توقفی مشغول به کار است و مطالب گفته شده در خصوص وقوع حوادث در بندر فجیره صحت ندارد».

شبکه المیادین ظهر یکشنبه از چند انفجار در بندر الفجیره امارات خبر داده و نوشته بود که این اتفاق بامداد امروز یکشنبه رخ داده است.

المیادین به نقل از منابع خود خبر داد که انفجارها متعلق به تعدادی نفتکش بوده که آتش گرفته و تعداد آنها هفت تا ده نفتکش است.

وزارت خارجه امارات در ادامه بیانیه خود افزود: «جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را بر عهده بگیرد». دولت امارات تاکید کرد که «عملیات خرابکارانه، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند».

انتهای پیام/ح.ص2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول