اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نظارت بر کشتار بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و 597 هزار و 993 قطعه کشتار طیور در استان انجام شده است.

نظارت بر کشتار بیش از یک میلیون و 500 هزار قطعه طیور در زنجان

محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های طیور و دام سبک و سنگین در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و 597 هزار و 993 قطعه کشتار طیور در استان زنجان انجام شده است، بیان کرد: وزن لاشه‌های سالم 3 میلیون و 579 هزار و 650 کیلوگرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کشتارهای طیور 6 هزار و 854 لاشه ضبط شده است، افزود: تعداد 345 هزار و 459 قطعه اندام ضبط شده که وزن این اندام‌ها 19 هزار و 774 کیلوگرم اعلام شده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال‌جاری یک هزار و 614 رأس گوسفند در استان زنجان کشتار شده است، بیان کرد: وزن کشتارهای دام گوسفندی 37 هزار و 279 کیلوگرم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه وزن لاشه‌های ضبطی 284 کیلوگرم بوده است، بیان کرد: وزن اندام‌های ضبط شده 211 کیلوگرم بوده است.

 

*کشتار 959 رأس دام سنگین در زنجان

وی تعداد کشتارهای بز در استان زنجان را 145 رأس اعلام کرد و افزود: وزن گوشت بزهای کشتار شده 2 هزار و 571 کیلو بوده است.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه وزن لاشه‌های ضبطی بزهای کشتار شده چهار کیلوگرم بوده است، اضافه کرد: تعداد اندام‌های ضبط شده در کشتار دام سبک هشت کیلوگرم است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه 959 رأس گاو و گوساله در استان زنجان کشتار شده است، بیان کرد: 226 هزار و 875 کیلوگرم از این کشتارها سالم بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزن لاشه‌های ضبطی یک هزار و 238 کیلوگرم بوده است، اضافه کرد: 2 هزار و 171 کیلوگرم وزن اندام‌های ضبطی گاو و گوساله در زنجان است.

حاج کاظمی تصریح کرد: کشتارهای دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های زنجان به صورت مستمر انجام شده و در صورت مشاهده هر گونه موارد بهداشتی با متخلفان برخوردهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول