اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائمی در بدن که از ابتلا به سرطان «گوارش» خبر می‌دهد

متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه کم خونی همراه با فقر آهن در افراد بالای ۴۰ سال می تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان روده بزرگ باشد، گفت: افراد باید هرگونه تغییر در اجابت مزاج خود را جدی بگیرند.

علائمی  در بدن که از ابتلا به سرطان «گوارش» خبر می‌دهد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علی اخوان، متخصص رادیوتراپی انکولوژی در آستانه برگزاری کنگره جامعه جراحان، اظهار داشت: این کنگره از هجدهم تا بیست و دوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود که مباحث مختلفی از جمله تومور رکتوم، کلون، تومورهای زنان و سرطان پستان در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاورد ها علمی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به موضوع سرطان از بیستم تا بیست و دوم خرداد ماه به صورت سه روز مداوم توسط اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره ارائه می‌شود، بیان داشت: سخنرانان اصلی در این کنگره از داخل کشور بوده و به غیر از متخصصین رادیوتراپی انکولوژی، پاتولوژیست‌ها، جراحان، رادیولوژیست‌ها و ...نیز حضور خواهند داشت و تبادل اطلاعات علمی از طریق آنها انجام می ‌گیرد.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی با بیان اینکه امروزه یکی از سرطان‌های شایع مربوط به دستگاه گوارش است، گفت: در برخی از مناطق کشور سرطان معده و مری و در برخی از نقاط سرطان روده بزرگ و رکتوم شیوع بیشتری دارد اما به طور کلی امروزه در میانه سرطان‌های دستگاه گوارش سرطان روده بزرگ و رکتوم آمار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

اخوان تاکید کرد: افراد باید هرگونه تغییر در اجابت مزاج خود از جمله یبوست و اسهال‌های طولانی یا دفع خون در مدفوع و درد هنگام دفع را جدی بگیرند و جهت بررسی مشکل خود حتماً به پزشک مراجعه کنند.

وی بیان داشت: ابتلا به کم خونی از نوع فقر آهن در افراد بالای ۴۰ سال می‌تواند از جمله علائم ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم باشد؛ لذا افراد در صورتی که در آزمایش خون آنها این مشکل مشخص شد باید جهت بررسی‌های بیشتر حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

این متخصص رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع بیماری سرطان در درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در کنگره جامعه جراحان امسال روش‌های نوین در درمان تومورهای رکتوم و انتهای روده بزرگ مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد تا پزشکان آشنایی بیشتری با مسائل درمانی جدید پیدا کرده و جراحی‌ها برای بیمار ساده تر باشد یا در این جهت اقدام شود که طول عمر فرد بیشتر و یا احتمال عود بیماری سرطان کاهش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول