اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دستگاه‌های اجرایی باید برای احیای امر به معروف تلاش کنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: دستگاه‌‌های اجرایی باید برای احیای امر به معروف تلاش کنند.

 دستگاه‌های اجرایی باید برای احیای امر به معروف تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سلیمان مهدوی در جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس با بیان اینکه نمی‌توانیم برای تمام ادارات و سازمان‌ها برنامه‌ریزی انجام دهیم، اظهار داشت: بر اساس قانون، برنامه‌ریزی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر به سازمان‌ها سپرده شده است.

وی افزود: یاوران معروف کارمندان هستند که با دبیر شواری امر به معروف برای احیای این فریضه دینی در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف همکاری می‌کنند.

مهدوی ادامه داد: ما سه نام برای کسانی که فعالیت امر به معروف را انجام می‌دهند داریم که شامل «یاوران معروف» که همان کارمندان هستند، «داوران معروف» که دانش‌آموزان هستند و «طلایه‌داران» نیز عموم مردم هستند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای احیای امر به معروف تلاش کرده و برای ترویج امر به معروف سازمان‌ها اگر کتاب و استاد بخواهند ما در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با اشاره به سه عامل اصلی برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: احیا، اجرا و ترویج امر به معروف از جمله این موارد بوده که مقدمه آن ایجاد گفتمان عمومی، همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

مهدوی با اشاره به بحث عام نیز تاکید کرد: در بحث عام باید ترویج بحث امر به معروف و نهی از منکر انجام شود اما کسی این ترویج را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که فرد حاضر است رشوه دهد ولی امر به معروف را انجام ندهد، حاضر است سکوت کند اما کارش در اداره راه بیفتد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس یاد آور شد: اگر ارباب رجوع بتواند امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد، هیچ مشکلات اقتصادی نخواهیم داشت.

مهدوی با بیان اینکه بحث فراموش شده‌ای داریم بنام امر به معروف که امامان معصوم در این باره می‌گویند اگر امر به معروف صورت گیرد جای حلال و حرام عوض نخواهد شد، تاکید کرد: باید موتور حرکتی امر به معروف و نهی از منکر را به حرکت در آوریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول