اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر نماینده مجلس به وزیر کشاورزی درباره قیمت پایین خرید تضمینی گندم

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حالی قیمت خرید تضمینی گندم در هر کیلو 1750 تومان است که در بازار 2200 تومان خریداری می‌شود. لازم است از حقوق کشاورزان در این باره دفاع کنیم.

تذکر نماینده مجلس به وزیر کشاورزی درباره قیمت پایین خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری شرکت صنایع شیمیایی ایران تذکر داد که متن این تذکر به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

در پاسخ به تذکر نمایندگان مردم کتبا اعلام می‌کنید شرکت صنایع شیمیایی ایران در لیست واگذاری به بخش خصوصی نیست ولی در عمل برنامه واگذاری آن را آن هم با شرایط مبهم دنبال می‌کنند. علت این پنهان کاری‌ها و اظهارات غیرواقعی چیست؟ چه دست‌هایی در پشت پرده است؟ منافع چه کسانی در واگذاری این شرکت حساس و استراتژیک قرار دارد؟

شرح تذکر:

جناب آقای دکتر دژپسند

جنابعالی بهتر از هر کسی نسبت به حساسیت و اهمیت شرکت صنایع شیمیایی ایران واقفید و خوب از سرنوشت واگذاری پتروشیمی بیستون کرمانشاه به خصوصی سازی یا به عبارت صحیح‌تر خصوصی خواری اطلاع دارید. چرا اصرار دارید این شرکت به بدترین وجه به اشخاص خصوصی واگذار گردد؟ چه کسانی خریدارند؟ چرا وضعیت این شرکت را به فلاکت می‌رسانند تا بفروشند؟ وضعیت محصولات استراتژیکی که این شرکت تولید می‌کند در شرایط تحریم چه می‌شود؟ چرا مصرید در دوران تحریم این شرکت را بفروشید؟ چرا شفاف به مردم و مجلس اطلاعات و اهداف را نمی‌گویید؟ آقای وزیر آثار و تبعات اقدامات ناصواب وزارت متبوع و زیرمجموعه آن را باید بپذیرید.

وی همچنین در تذکری به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از مواضع وی در مقابله قاطع با رانت و امضاهای طلایی در حوزه غذا  و دارو خواستار عملیاتی شدن وعده‌های داده شده، شد که متن این تذکر به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

ضمن تشکر از مواضع شفاف و صریح جنابعالی در خصوص مبارزه قاطع با رانت، فساد و امضاهای طلایی در حوزه غذا و دارو لازم است ضمن عملیاتی نمودن وعده‌های داده شده نتیجه آن را به مردم گزارش دهید.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

از ضروریات و مقدمات خدمات سالم و صادقانه به مردم شفافیت در عملکرد و به فرمایش مقام معظم رهبری مبارزه با اژدهای هفت سر فساد و حذف اجاره‌های موسوم به امضاهای طلایی است. مواضع و سخنان جنابعالی در خصوص وجود مافیا و رانت در حوزه غذا و دارو مواضعی صحیح و درست است که سال‌ها کشور ما از  آن رنج می‌برد.

لازم است اکنون که عزم و اراده نموده‌اید با این معضل برخورد نمایید با عملیاتی کردن وعده‌های داده شده بارقه امید را در دل مردم ایجاد نمایید تا مردم و کشور از ثمرات عینی آن بهره‌مند گردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که در حالی قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو 1750 تومان است که در بازار کیلویی 2200 تومان خریداری می‌شود. لازم است از حقوق کشاورزان دفاع کنید. متن تذکر به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

در حالی قیمت هر کیلو گندم را 1750 تومان برای خرید تضمینی اعلام کرده‌اید که در بازار آزاد هر کیلو 2 هزار و 200 تومان خریداری می‌شود. لازم است قیت خرید تضمینی به نحوی تعیین شود که منافع و حقوق کشاورزان تامین و تمایل به فروش گندم به دولت داشته باشند.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

گندم محصول استراتژیک محسوب و ایفای نقش حاکمیتی اقتضا می‌کند که برای شبکه تولید، خرید و فروش و توزیع آن تدبیری اساسی اتخاذ گردد تا در تامین آن مشکلی ایجاد نشود و شبکه‌های قاچاق در آن از بین برود اما تعیین قیمت خرید تضمینی حاکی از آن است که شرایط اقتصادی جامعه وقیمت بازار آزاد آن لحاظ نشده است. انصافا فروش گندم به قیمت اعلام ی توسط دولت برای کشاورزان که یک سال زحمت تولید آن را با هزار مشقت متحمل می‌گردند مقرون به صرفه نیست.

لازم است جهت جلوگیری از نابسامانی در بازار گندم مشابه آنچه در بازار گوشت اتفاق افتاد تدبیری اتخاذ گردید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول