اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

امیدواریم توافقاتی در مورد برجام حاصل شود

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد علی‌رغم اختلافات موجود بین روسیه و آمریکا در مورد برجام، در آینده توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

امیدواریم توافقاتی در مورد برجام حاصل شود

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد علی‌رغم اختلافات موجود بین روسیه و آمریکا در مورد برجام، در آینده توافقاتی در این زمینه حاصل شود.

طبق این خبر سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که مقامات مسکو علاقه‌مند به عادی سازی روابط با واشنگتن هستند و معتقدند که چنین مسئله‌ای کاملاً ممکن و واقعی است، اگر روابط دو کشور بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع مشترک باشد. 

بر اساس این خبر به گفته وی، هر دو طرف اهمیت ازسرگیری مجدد کانال‌های ارتباطی بین مقامات روسیه و آمریکا را درک می‌کنند و این اواخر حرکت مشخصی در این رابطه آغاز شده است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران  وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مسکو و واشنگتن خواستار اجرای کامل قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت درباره سوریه هستند که یکی از اصلی‌ترین مفاد این قطعنامه، احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه است.

بر اساس اخبار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت تصمیم آمریکا برای خروج از برجام اشتباه بوده است.طبق این خبر او افزود: با وجود اختلافات با آمریکا درباره ایران و برجام، امکان برخی توافقات وجود دارد. بر اساس این خبر وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: به همراه شرکای خود از جمله چین سعی می‌کنیم در تماس با طرف آمریکایی از بحران کنونی خارج شویم.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران رئیس‌جمهور چهارشنبه گذشته همزمان با سالروز خروج رسمی آمریکا از توافق هسته‌ای، پایان صبر استراتژیک ایران را در برابر نقض‌عهد طرف‌های غربی برجام اعلام کرد.طبق این خبر اگرچه در این میان هرچه دامنه صبر استراتژیک ایران نیز بیشتر شد، دامنه زیاده‌خواهی آنان به درازا کشید و گاهی از برجام منطقه‌ای سخن گفتند و گاهی از برجام موشکی! با این‌حال مرور واکنش مقامات غربی نسبت به اقدام متقابل ایران حاکی از آن است که تیر دولت اگرچه دیر از چله کمان خارج شده، ولی به هدف نشسته و آن‌ها پیام اقدام متقابل ایران را دریافت کرده‌اند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه این اتحادیه درباره برجام اعلام کرد که نخستین تراکنش سازوکار مالی اروپا برای تجارت با ایران موسوم به «اینس‌تکس» ظرف چند هفته آینده انجام می‌شود.

 به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران در همین ارتباط، فدریکا موگرینی پس از نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل پایتخت بلژیک ضمن تاکید بر ضرورت ادامه حیات توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد نخستین تراکنش سازوکار مالی اروپا برای تجارت با ایران موسوم به «اینس‌تکس» ظرف چند هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در چند گزارش پایبندی ایران به برجام را تایید کرده، اضافه کرد که وزیران امورخارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز تاکید دارند که آژانس تنها مرجع ارزیابی پایبندی ایران به برجام است.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت اگر اتحادیه اروپا موضوع هسته‌ای ایران را به شورای امنیت ببرد، برجام از بین خواهد رفت و هر واکنشی از سوی تهران محتمل است؛ از جمله خروج از این توافق. بر اساس این خبر سخنگوی سازمان انرژی اتمی درخصوص اقدام اتحادیه اروپا مبنی بر رد مهلت 60 روزه ایران عنوان کرد: ایران حداقل یک سال صبر کرد تا ببیند که کشورهای اروپایی چه واکنشی را در قبال خروج آمریکا از برجام در دستور کار قرار می‌دهند. آنها در این مدت، وعده‌های زیادی دادند اما در عمل و درخصوص مواردی همچون سازوکار مالی SPV و یا اینستکس عزم جدی از طرف اروپایی‌ها مشاهده نشد. طبق این خبر وی افزود: آنچه که ما به دنبال آن هستیم، چیزی جز برداشته شدن تحریم‌ها نیست و متاسفانه در طی این مدت، اقدامی جدی از سوی غربی‌ها در این زمینه صورت نپذیرفت.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که حضور ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس عملیاتی روانی است و نباید به عنوان پیش زمینه بروز درگیری نظامی بین ایران و آمریکا تلقی شود. طبق این خبر بروجردی با بیان این که اگر ترامپ قدرت حمله نظامی را در امریکای فعلی می دید، هرگز موضوع مذاکره را مطرح نمی کرد، گفت: به نظر می رسد ترامپ بیش از این که در شرایط تحلیل برای مذاکره یا حمله نظامی به ایران باشد به دنبال ژست ها و رفتارهای نمایشی برای دور بعدی ریاست جمهوری است. بر اساس این خبر وی ادامه داد: او سعی می کند با تغییر موضع مکرر از ادبیات جنگ طلبانه به گفت‌وگوهای مذاکره آمیز و بالعکس، آراء همه اقشار و گروه های فکری آمریکا را برای دور بعدی انتخابات از آن خود کند.

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران «حمید بعیدی‌نژاد»، سفیر ایران در انگلیس سه‌شنبه تصریح کرد کشورهای اروپایی بایستی برای نجات توافق هسته‌ای «برجام» برخی مخاطرات را بپذیرند.طبق این خبر بعیدی‌نژاد در مصاحبه با اسکای‌نیوز با بیان اینکه ایران در ازای پایبندی به تعهداتش ذیل برجام عوایدی به دست نیاورده گفت: «آنها باید بتوانند کمی پرتکاپوتر باشند و برخی مخاطرات را بپذیرند، چون انجام این کارها ساده نیست.»

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر و بر اساس اخبار ایران او اضافه کرد: «آنها باید برخی مخاطرات را بپذیرند تا بتوانند توافق هسته‌ای را نجات دهند، وگرنه این توافق نمی‌تواند طبق روال فعلی ادامه پیدا کند.»

اخبار سیاسی را از سایت شهر خبر دنبال کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول