اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شورای شهر اهر در آتش اختلافات همچنان می‌سوزد

پیگیری مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف شهر از وظایف شورای شهر، به‌خصوص رئیس شورا است که در این خصوص نیز متأسفانه شورا کارنامه موفقی نداشته و مسائل حاشیه‌ای در شورا، باعث دو دستگی، اختلافات داخلی، عدم اعتماد و برخی دخالت‌ها از خارج شورا را سبب شده است.

شورای شهر اهر در آتش اختلافات همچنان می‌سوزد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شوراهای اسلامی، نهادی مردمی و برخواسته از بطن جامعه هستند که فلسفه وجودی آنها سپردن کارها به مردم در قالب پارلمان شهری است که این امر با انتخاب مستقیم مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا متجلی شده است.

شوراها در اصل، رابط بین مردم و مسوولان هستند که باید در راستای پیگیری مطالبات مردمی در حوزه شهری و منطقه، اهتمام ویژه داشته باشند.

اما به نظر می‌رسد، برخلاف ماموریت اصلی و تعاریف قانونی آنها، تا طی طریق ماهوی آن، فاصله بسیاری وجود داشته و آنچه که بیش از پیش مبرهن و آشکار است، نارضایتی مردم از وضعیت فعلی و عملکرد ضعیف شورای شهر در نزد افکار عمومی است که نشان می‌دهد آنچه که این عزیزان در شعارهای انتخاباتی خود، می‌کردند، فرق است با آنچه که در عمل انجام می‌دهند.

برخی از این عزیزان که در شعارهای انتخاباتی خود، مدینه فاضله‌ای را ترسیم کرده، آرای مردمی را تصاحب کردند، چنان برای عمران و توسعه شهر سینه چاک کرده و وعده‌های نجومی می‌دادند که نگو و نپرس !

هر چند که تاکنون، اغلب وعده‌های  این دوستان در حوزه عمران شهری، بحث جذب سرمایه‌گذاری، مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها، تقویت و توسعه زیرساخت‌های شهری، تغییر المان شهری، کاهش ترافیک، سد معبر، مسیرگشایی، اجرای پروژه‌های جدید و نهایتا شهری آباد و پر نشاط محقق نشده که هیچ، بلکه پیشرفت قابل محسوس هم در روند امور شهری ملاحظه نمی‌شود و هر روز شاهد پسرفت در حوزه‌های مختلف هستیم!

پیگیری مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف  شهر از وظایف شورای شهر به‌خصوص رئیس شورا است که در این خصوص نیز متأسفانه شورا کارنامه موفقی نداشته و مسائل حاشیه‌ای در شورا باعث دو دستگی، اختلافات داخلی، عدم اعتماد  و برخی دخالت‌ها از خارج شورا  را سبب شده است.

حاشیه‌های موجود باعث شده عملاً شورا از کارکرد اصلی فاصله گرفته و به جای پیگیری مشکلات و امور اصلی و ضروری شهر، خود را درگیر شورای شهرداری و تشکیل جلسات برای مصوبات شهرداری و نهایتا، تأیید یا رد آنها صرف کند. 

بدیهی است، این امر ضربه مهلکی بر پیکره این نهاد مردمی است که نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

متأسفانه با وجود اینکه شهرستان اهر و خود شهر اهر جزو پنج شهر بزرگ استان می‌شود اما در مقایسه با شهرهای هم ردیف به هر یک از آنها سفر کنی، قطعاً شاهد پیشرفت و آبادانی و تلاش برای توسعه و عمران خواهید بود و در این بین خواهید دید که اهر سرش بی‌کلاه مانده و در حوزه عمران شهری از آخر اول است!

طبیعی است که در این خصوص، شهروندان انتظار دارند  رئیس شورا پیگیر مطالبات مردم باشد.

بنابراین، این عزیزان با برگزاری جلسات متوالی با مردم و سرمایه‌گذاران، افراد متخصص و با تجربه در حوزه عمران و مدیریت شهری، برگزاری مستمر جلسات شورای شهر با موضوعات متنوع  و با حضور مدیران استان و شهرستان در این جلسات، نشست‌های هم‌اندیشی و ده‌ها موارد دیگر که می‌تواند هر کدام، نقطه عطفی برای آغاز یک فعالیت و راهکار جدید باشد، شهر را به یک جهش توسعه‌ای، رهنمون کنند.

اما باید گفت،  شورای اهر گرفتار یک بیماری مزمن به نام "روزمرگی" شده است. متاسفانه هیچ‌گونه خبری از موارد بالا در شورای شهر اهر نیست و مردم انتظار دارند در سال جدید که متأسفانه دو ماه از بهترین فصل سال در حال سپری شدن است، حداقل برای ماه‌های آتی بیشتر تدبیر کنند و رئیس شورا به عنوان مدیر پارلمان شهری با مدیریت فراجناحی و فراگروهی خود زمینه مشارکت تمام اعضای شورا را در کارها فراهم کنند تا خدای ناکرده جلسات شورا محلی برای تسویه حساب و عقده‌گشایی‌های شخصی نباشد، چرا که این مسوولیت‌ها حق‌الناس بوده و لحظه به لحظه این حضور آنها مسوولیت‌آور بوده و دینی برای آنها ایجاد می‌کند و قطعاً اگر در این خصوص تعلل شود این روزها نیز مثل سال‌های گذشته همچون ابر و باد سپری خواهد شد و آن زمان حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

نگارنده حسن بالاگر 

انتهای پیام/60003/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول