اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

به تمام اهرم های قانونی تمسک می جوییم تا از حقوق مطبوعات دفاع کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم قانون‌مداری در تمام حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: اعتبار و قدرت اجرایی ما از قانون است و به تمام اهرم‌های قانونی تمسک می جوییم تا از حقوق مطبوعات دفاع کنیم.

به تمام اهرم های قانونی تمسک می جوییم تا از حقوق مطبوعات دفاع کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور در نشست مشترک با مسؤولان نمایندگی نشریات سراسری در استان اظهار کرد: ترویح فرهنگ قانون مداری و پایبندی به نظم و انضباط اجتماعی در تمام حوزه‌ها علی‌الخصوص حوزه‌ی رسانه حائز اهمیت است و به نفع‌ همه‌ی ماست که از قانون تبعیت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی مشکلات حوزه‌ توزیع در استان گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی ما در حوزه مطبوعات استانی و نمایندگی مطبوعات، سیستم توزیع است که این مشکل باید با ارائه‌ راهکار از سوی اهالی رسانه مرتفع شود و ما نیز آمادگی خود را برای همراهی و کاهش این مشکلات اعلام می‌کنیم.

محمدپور، اصحاب فرهنگ و رسانه‌ی استان را توانمند دانست و تصریح کرد: نمایندگی مطبوعات در استان در تعامل با مطبوعات استانی و با هم‌افزایی و حرکت در کنار هم می‌توانند نقش موثری در تقویت کیفی فضای رسانه‌ای استان داشته باشند.

وی بر تبعیت کامل از آئین‌نامه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص نمایندگی مطبوعات سراسری در استان تاکید کرد و گفت: توزیع آگهی در میان نمایندگی مطبوعات کاملا مبتنی بر این آیین‌نامه خواهد بود.

وی در ادامه از همراهی نهادهای نظارتی برای  توزیع و نشر آگهی‌های اغلب دستگاه های دولتی از سال ١٣٩٧ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در سال ١٣٩٧ مبلغ ٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان آگهی بین مطبوعات استانی و نمایندگی‌های مطبوعات کشوری توزیع شد که در مقایسه با سال  ١٣٩٦ که افزون بر یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان بود افزایش قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود این مبلغ در سال جاری رشد خوبی داشته باشد.

محمدپور اظهار امیدواری کرد که تمام دستگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی یا غیردولتی که از بودجه‌ عمومی استفاده می‌کنند مطابق قانون، آگهی‌های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توزیع و نشر دهند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها خود شاخص قانون‌مداری هستند و  باید با عمل به قانون،‌قانون‌مداری را در جامعه تسری دهند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول