اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر اماراتی: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است

وزیر مشاور دولت امارات که کشورش چهار سال است در قالب ائتلاف عربی درگیر جنگ علیه یمن است، ایران را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه توصیف کرد.

وزیر اماراتی: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه، روز سه‌شنبه گفت، ابوظبی به کاهش تنش‌ها در منطقه پایبند و خواستار ثبات در منطقه است.

وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت: تحقیقات درباره حمله به نفتکش‌ها تمام نشده و همچنان پایبندی به سیاست خویشتنداری را ادامه می‌دهیم.

چند روز پیش، طبق اعلام وزارت خارجه امارات، چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در نزدیکی فجیره «هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌ است.

وزیر اماراتی در ادامه این مصاحبه به سخت توصیف کردن موضع کنونی ایران اشاره کرد و گفت: اظهارات وزیر امور خارجه ایران توخالی بوده و ایران بر خلاف آن چیزی که در منطقه انجام می‌دهد حرف می‌زند.

قرقاش مدعی شد: با واشنگتن توافق داریم که ایران دلیل اصلی بی ثباتی در منطقه بوده و از ایران می‌خواهیم که در راستای بهبود سیاست‌های خود با کشورهای منطقه و جهان گام بردارد.

وی در این مصاحبه به بحران یمن نیز اشاره کرد و گفت: توافق سوئد بهترین گزینه برای حل بحران یمن بوده و از حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفت سعودی‌ها نگران هستیم و به شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ای را درباره خرابکاری در نفتکش‌ها در بندر الفجیره ارسال کردیم.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت که خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بوده و مذاکره با اسرائیل موضوعی مثبت بوده و از مشارکت آمریکا در روند صلح فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول