اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم تشکیل مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ضرورت دارد مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان جهت حمایت از موسسات و فعالان قرآنی در استان تشکیل شود.

لزوم تشکیل مجمع خیرین قرآنی در هرمزگان

رضا کمالی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به وضعیت توزیع اعتبارات قرآنی در استان اظهار داشت: از 107میلیون تومان اعتبارات سال گذشته که تاکنون 50 درصد تخصیص یافته است؛ بین 9 موسسه و نهاد قرآنی توزیع شده و منتطر تخصیص 50 درصد باقی مانده هستیم. 

وی افزود: 39 موسسه قرآنی دارای مجوز و موافقت اصولی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در استان است که بین 10 تا 15 موسسه فعالیت مناسبی دارند و برخی نیمه فعال و برخی فعال هستند و بعضی نیز با مشکل مکان و... مواجهند. البته اداره کل ارشاد هم حمایت نرم‌افزاری را از موسسات قرآنی دارد و موسسات بایستی بتوانند درآمدزایی داشته و مستقل باشند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر تخصیص اعتبارات استانی نیز به حوزه قرآنی تاکید کرد و بیان داشت: در صورت فعال شدن مجمع خیرین قرآنی استان، می‌توان از فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش حمایت کرد.

کمالی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ماه مبارک رمضان گفت: برپایی نمایشگاه آثار هنری با موضوع قرآن و عترت، محافل انس با قرآن در دو شهرستان استان، جلسات سخنرانی، تدبیر و تفسیر قرآنی، نشست‌های علمی با موضوع قرآن و عترت و نمایش خیابانی با قصص قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری شب خاطره و داستان‌سرایی قصص قرآنی، برگزاری مسابقات با موضوع قرآن و صحیفه سجادیه، تجلیل از فعالان قرآن و عترت، برگزاری جشن روزه اولی‌ها ویژه 300 دانش‌آموز دختر از دیگر برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه میهمانی خداست.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول