اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعلام آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در قشم

رئیس اداره امور مالیاتی قشم گفت: صاحبان مشاغل در این شهرستان تنها تا پایان خردادماه سال‌جاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود به صورت الکترونیکی فرصت دارند.

اعلام آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، رضا کوهستانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام صاحبان مشاغل در شهرستان قشم برای بهره‌مندی از هرگونه معافیت مالیاتی باید نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کنند.

وی افزود: استفاده از معافیت موضوع ماده ۱۳ چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیاز دارد.

رئیس اداره امور مالیاتی قشم تصریح کرد: صاحبان مشاغل باید تا 31 خردادماه سال‌جاری نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی سال 97 خود به صورت الکترونیکی از طریق پرتال سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی «tax.gov.ir» اقدام کنند.

کوهستانی خاطرنشان کرد: مودیانی که به اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1396 آن‌ها رسیدگی شده است می‌توانند با تکمیل فرم مربوط به تبصره ماده۱۰۰در سامانه مذکور، از تسهیلات این ماده استفاده نمایند.

گفتنی است، ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران بیان می‌کند که اشخاص حقیقی و حقوقی که در این مناطق به انواع فعالیت‌های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از‌ تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت 20 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود و پس از انقضاء این مدت تابع مقررات مالیاتی هستند.

جزیره قشم یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه کشور است که در استان هرمزگان واقع شده و 300 کیلومتر از مساحت آن منطقه آزاد و باقی آن منطقه ویژه اقتصادی است.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول