اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر پیشین آمریکا در یمن، سفیر واشنگتن در بغداد می‌شود

سنای آمریکا، انتخاب سفیر پیشین این کشور در یمن به عنوان سفیر جدید در عراق را تائید کرد.

سفیر پیشین آمریکا در یمن، سفیر واشنگتن در بغداد می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که آمریکا اعلام کرد که برخی دیپلمات‌های غیرضروری سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل را خارج می‌کند، سنای آمریکا دیروز پنجشنبه، انتخاب «متیو تولر» به سمت سفیر جدید آمریکا در عراق را تائید کرد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی «نشنال»، وی که پیشتر سفیر آمریکا در یمن بوده است و با زبان عربی آشناست، در فاصله سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ در عراق دیپلمات بوده است.

وی ماه مارس به سنا گفته بود: «من اهمیت مشارکت آمریکا در عراق را درک می‌کنم. چند سال آینده برای عراق از جهت  تلاش برای رهایی از کابوس داعش  و مقابله فعال با تهدید داعش حساس خواهد بود.»

این مقام آمریکایی مدعی شده است که مشارکت آمریکا در مقابله با تهدید ایران در عراق هم از جمله مولفه‌های مهم است وی با طرح اتهاماتی علیه ایران در این مورد گفت: «ما باید مشارکت داشته باشیم تا مطمئن شویم که عراق می‌تواند تهدید‌های داخلی و خارجی را دفع کند که شامل تهدید‌هایی از ایران، به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است.»

او درباره خروج دیپلمات‌های غیرضروری خود از عراق هم گفت: «برای من، هیچ اولویت بزرگتری از ایمنی و امنیت همه آمریکایی‌هایی که در عراق هستند، وجود ندارد.»

ظهر روز چهارشنبه، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.سفارت آمریکا در عراق از تصمیم خروج برخی دیپلمات‌های این کشور از بغداد و اربیل حمایت کرد.

آمریکا همچنین حضور از پیش برنامه‌ریزی شده ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» در خلیج فارس را به «افزایش تهدید از جانب» ایران نسبت داده و چند بمب‌افکن و یک سامانه پدافندی «پاتریوت» را هم به منطقه اعزام کرده است.

با این وجود، ترامپ در روزهای گذشته چند بار تأکید کرده که به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست. به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست» او از افزایش گزارش‌های رسانه‌ای که از در پیش بودن درگیری نظامی حکایت دارند، ناخرسند است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول