اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دولت با قاچاق و احتکار مبارزه کند و مردم از کالای ایرانی حمایت کنند

امام‌جمعه بخش بهمن گفت: باید با قاچاق، دلالی‌های خیانت کارانه ارزاق عمومی و احتکار قاطعانه برخورد شود تا دیگر کسی جرأت چنین کاری نداشته باشد.

دولت با قاچاق و احتکار مبارزه کند و مردم از کالای ایرانی حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران و مسئولان نظام اظهار کرد: در روزهای اخیر جریان خاص سیاسی در کشور مردم را از جنگ می‌ترساند و آدرس مذاکره و سازش می‌دهند.

طرح احتمال وقوع جنگ، حربه‌ای برای فرار از پاسخگویی

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه شاید برخی می‌خواهند از پاسخگویی فرار کنند، تصریح کرد: آنان به جای اینکه پاسخ گوی وضعیت اقتصادی باشند افکار عمومی را سرگرم جنگ خیالی می‌کنند. لذا رهبر انقلاب فرمودند: مذاکره با آمریکا سم است و با این دولت سم مضاعف است.

 علیزاده اذعان کرد: یکی از نمونه‌های مذاکره با آمریکا، برجام است. در برجام جز اینکه پنج سال دست روی دست گذاشته، همه‌چیز را تعطیل و کشور را به قهقرا بردیم و علاوه بر آن آمریکا را در اعمال فشار و باج‌خواهی جری‌تر کردیم، چه دستاوردی برای ایران داشت؟ کدام‌یک از مشکلات کشور را حل کرد؟

هدف آمریکا از مذاکره مجدد سلب توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران است

امام‌جمعه بخش بهمن با تأکید بر اینکه هدف آمریکا از مذاکره مجدد سلب نقاط قوت ایران یعنی توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای است، افزود: انسان اگر عاقل باشد بر سر نقاط قوت و قدرتی که تضمین‌کننده امنیت و حتی حیات کشور است دست به معامله و مذاکره نمی‌زند.

علیزاده اضافه کرد: قابل‌اعتماد نبودن آمریکا بارها ثابت شده است و تنها مختص رئیس‌جمهور و دولت فعلی آنان نیست؛ بلکه دولت‌های قبلی آمریکا هم این‌گونه بودند و دولت‌های بعدی هم که می‌آیند این‌چنین خواهند بود.

وی گفت: یکی از مسئولین حوزه اقتصاد گفته است 9 ماه دیگر تحمل کنیم اوضاع خوب می‌شود. 9 ماه دیگر ریاست جمهوری ترامپ تمام می‌شود؛ یعنی این‌ها هنوز منتظر هستند ترامپ جمهوری‌خواه برود و شخص دموکرات دیگری بیاید. از این خیال خام دست‌بردارید و منتظر آمریکا نباشید که نقض برجام از اوبامای دموکرات شروع شد.

ضعف مدیریت موجب فشار بر طبقه ضعیف و زمینه‌ساز طمع دشمنان است

خطیب جمعه بخش بهمن با بیان اینکه اگر قوای سه‌گانه و مردم به وظیفه خود عمل کنند شکست آمریکا قطعی است، افزود: گام اول عدم انفعال در برابر دشمن، شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج، لزوم جدی‌تر شدن مدیریت و برنامه‌ریزی‌ها جهت مقابله با مشکلات اقتصادی است.

علیزاده ادامه داد: امروز کشور ما از ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی و عدم نظارت رنج می‌برد. این ضعف مدیریت است که موجب فشار بر طبقه ضعیف و زمینه‌ساز طمع دشمنان می‌شود.

ضرورت برخورد با پدیده قاچاق و احتکار

وی بر ضرورت برخورد قاطع با قاچاق و دلالی‌های خیانت کارانه ارزاق عمومی و احتکار تأکید کرد و یادآور شد: وقتی قیمت کاغذ، روغن ماشین، ارزاق عمومی و ... سر به فلک کشیده و یا کمیاب می‌شود، می‌بینیم که آن کالا انبار شده است. لذا اگر با یکی از این محتکران برخورد قاطع صورت می‌گرفت، دیگر کسی جرأت چنین کاری را نداشت.

خطیب جمعه بخش بهمن در این راستا وظیفه مردم را حمایت از کالای ایرانی، توجه نکردن به شایعات فضای مجازی، عدم اسراف و زیاده‌روی برشمرد و افزود: تلاش برای ایجاد رعب و ترس در دل ملت از شگردهای دشمن است که توسط برخی از عناصر سست‌بنیان که ستون پنجم دشمن هستند، انجام می‌شود تا مردم را وادار به تسلیم کنند.

آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد

علیزاده به حضور ناو هواپیما آمریکا در خلیج‌فارس و پاسخ قاطع ایران در تعلیق بخشی از برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد. کسانی که در جنگ نیابتی یمن، سوریه، عراق و افغانستان شکست خوردند، نباید ایران مقتدر را تهدید نظامی کنند؛ چراکه فرزندان ایران به آن‌ها امان نخواهند داد.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد جنایات عربستان در یمن و به خاک و خون کشیدن تعدادی از زنان و کودکان بی‌گناه یمنی بودیم که قطعاً بدون پاسخ نمی‌ماند. آل سعود با این جنایت‌ها گور خود را می‌کند و باید در انتظار سرنوشت صدام و قذافی باشد.

امام‌جمعه بخش بهمن تأکید کرد: در روزهای گذشته پهبادهای یمنی تأسیسات نفتی عربستان را هدف قرارداد و ادعای مدیریتی آن‌ها را به چالش کشید و نشان داد عربستان حتی قادر به تأمین امنیت انرژی خود هم نیست.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول