اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

فیلم؛ آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی عربستان بعد از حمله پهپادی یمن

ارتش یمن فیلمی از لحظه آتش‌سوزی یکی از تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی منتشر کرد.

فیلم؛ آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی عربستان بعد از حمله پهپادی یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش انصار الله یمن با انتشار فیلمی، لحظه وقوع آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات نفتی عربستان سعودی را تأیید کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی «البأس الیمنی» وابسته به انصارالله یمن با انتشار این فیلم نوشت: «تصاویری از داخل یکی از ایستگاه‌های پمپاژ نفت آرامکو، [شرکت ملی نفت عربستان سعودی] بعد از آنکه یگان پهپادی ارتش آن را هدف قرار داد».

با این حال هنوز مشخص نیست که این فیلم مربوط به کدام یکی از دو ایستگاه پمپاژی است که پهپادهای یمن آن دو را که نفت را از «راس تنوره» در ساحل خلیج فارس به بندر ینبع در دریای سرخ منتقل می‌کند، هدف قرار دادند.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن صبح سه‌شنبه (۲۴ اردیبهشت) موفق شد با چند پهپاد هجومی تأسیسات حیاتی و نفتی عربستان سعودی را در مرکز این کشور هدف قرار دهد.

مقام‌های سعودی با تأیید این حملات پهپادی، از وقوع آتش‌سوزی در برخی از ایستگاه‌های پمپاژ نفت و وارد شدن خسارت به تأسیسات نفتی شرکت ملی آرامکو خبر دادند (جزئیات بیشتر).

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمارهای رسمی اعلام می‌شود.این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد. «ویرجینیا گامبا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از ۷۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.

 

فیلم آتش‌سوزی

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول