اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صعود ۹ پله‌ای کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، از صعود ۹ پله‌ای استان از نظر شاخص بهبود فضای کسب و کار در زمستان ۹۷ خبر داد.

صعود ۹ پله‌ای کرمانشاه در شاخص بهبود فضای کسب و کار

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اتاق بازرگانی کرمانشاه، کیوان کاشفی اظهار داشت: براساس آخرین پایش ملی محیط کسب و کار مربوط به زمستان سال ۹۷ که توسط مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران منتشر شد، شاخص فضای کسب و کار استان کرمانشاه ۹ پله ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: براساس این گزارش، کرمانشاه با شاخص ۶.۳۵ در رتبه بیست و دوم استان‌های دیگر کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: در فصل قبل از آن، کرمانشاه رتبه ۳۱ فضای کسب و کار کشور را داشت و اکنون شاهد ارتقا ۹ پله‌ای جایگاه استان هستیم.

کاشفی یادآور شد: براساس نظرسنجی‌انجام شده، اصلی‌ترین مشکلات فضای کسب و کار که بخش خصوصی استان اعلام کرده‌اند به ترتیب غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، بی‌ثباتی سیاست‌ها، قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب و کار و دشواری تامین مالی از بانک‌ها بوده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران، عوامل موثر بر بهبود شاخص‌های فضای کسب و کار را ایجاد حساسیت بین دستگاه‌ها و پیگیری‌های مستمر استاندار و مجموعه مدیریتی استان اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم با به‌کارگیری پیشنهادات بخش خصوصی در قالب سند رونق تولید، در سال ۹۸ نیز همچنان شاهد بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.

کاشفی شاخص فضای کسب و کار را یکی از اصلی‌ترین شاخص‌ها برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری دانست و پیشنهاد کرد همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در امور اقتصادی به این مهم توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول