اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گسترش علمی کاربردی‌ها با رویکرد اشتغال دانشجویان

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: دانشجویان مراکز علمی کاربردی به دنبال آموزش سریع برای جذب به بازار کار هستند و با همین نگاه رشته‌های تخصصی را در دانشگاه‌های استان ایجاد خواهیم کرد.

گسترش علمی کاربردی‌ها با رویکرد اشتغال دانشجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی قیصری صبح امروز در نشست خبری سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: دانشجویان مراکز علمی کاربردی به دنبال آموزش سریع برای جذب به بازار کار هستند و نقطه قوت آن‌ها نه محاسبات تئوری بلکه توانایی کار عملی است، به دلیل خاص بودن مخاطبان این دانشگاه هرچه دانشگاه‌های علمی کاربردی در شهرها گسترش پیدا کنند بازهم مخاطب خودشان را خواهند داشت.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: سیاست کلی دانشگاه ارتقای کیفیت است و از همین مسیر نیز افزایش پذیرش را دنبال می‌کنیم، از هر متقاضی دارای محیط کار که به دنبال ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی باشد استقبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در شرایط فعلی و مشکل کمبود دانشجو در دانشگاه‌های غیردولتی این دانشگاه چگونه سیاست گسترش را دنبال خواهد کرد، عنوان کرد: آموزش‌های تخصصی و به‌ روزی در این مراکز داده خواهد شد، به‌ عنوان مثال تاکنون در زمینه گلخانه آموزش دانشگاهی نداشته‌ایم، دانشگاه علمی کاربردی 850 رشته دارد که تنها 250 رشته در استان تدریس می‌شود.

قصری با اشاره به این‌که قرار نیست اگر در رشته‌ای موفق بوده‌ایم آن را در تمام استان ایجاد کنیم، افزود: در غرب و جنوب استان مرکز علمی کاربردی به تعداد کافی نداریم و در نظر داریم مراکزی با مأموریت‌های یکسان در این نقاط ایجاد شوند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بعضی موارد با ورود اداره نظارت ارزیابی دانشگاه، دلخوری و ریزش دانشجو را شاهد هستیم اما به دانشجویی که در سطح نظام آموزشی علمی کاربردی باشد احترام می‌گذاریم و حاضر نیستیم به هر قیمتی تعداد دانشجویان را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون اهداف سرپرستی جدید دانشگاه علمی کاربردی در استان اصفهان گفت: اهداف کلی دانشگاه مطابق اهداف ابلاغی از دانشگاه جامع خواهد بود اما ممکن است در اجرا شیوه‌های متفاوتی را در پیش بگیریم، برنامه‌های ریاست قبلی را ادامه خواهیم داد اما مواردی که بر اساس تجربه قابلیت اجرای بهتر و ضرورت زمانی دارند را تغییر داده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اضافه کرد: مدیریت جدید گسترش و مأموریت‌گرایی در راستای زمینه‌های تخصصی، ارتقای کیفیت و توسعه نظام آموزش عالی مهارتی را در استان اصفهان پیگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اصفهان در محیط واقعی کار استانی پیشرفته در صنعت، کشاورزی و گلخانه است و فضای استان از نظر کسب‌وکار در شرایط خوبی قرار دارد و فراهم بودن این زیرساخت‌ها مأموریت‌گرایی را ممکن می‌کند.

قیصری ادامه داد: افرادی که تمایل دارند سریع‌تر وارد بازار کار شوند نظام مهارتی را در اولویت قرار می‌دهند، اگر دانشگاه‌های علمی کاربردی گسترش پیدا کنند می‌توانند دانشجویان بیشتری را وارد نظام مهارتی کرده و این نیاز را برآورده کنند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ضمن تبریک روز روابط عمومی، عنوان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی رشته روابط عمومی در مقطع کاردانی و کارشناسی در آران و بیدگل دانشجو می‌پذیرد و به‌زودی این رشته در سیتی‌سنتر، شهرداری اصفهان و گلپایگان نیز دایر خواهد شد، اگر روابط عمومی صرفاً خوبی‌ها را منعکس کند سیستم ارتقا پیدا نخواهد کرد بلکه روابط عمومی باید چشم و گوش مدیریت برای جهت‌دهی به مجموعه باشد.

انتهای پیام/63113/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول